کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

750 روز از زمامداری ات گذشت شیخ حسن آقا !


دولت روحانی دقیقا 2 سال و 1 ماه یا به عبارتی 25 ماه و یا به عبارتی 750روزه که اومده سر کار و متاسفانه کماکان اقتصاد کشور رو رکود شدیدی فرا گرفته و کم هم نمیشه .


بسیاری از بخشهای تولیدی اقتصاد در بحران اند ، خیلی ها دارند تعدیل نیرو میکنن ، خیلی ها حقوق ندارن بدن ، شرکتهای دولتی هم از این بلیه دور نیستند و خیلی همت کنن بتونن حقوق پرسنلشون رو از پول نفت بدن وگرنه اونها هم کلی بدهی به بخشهای دیگه دارن و اون بخشهای دیگه هم دستشون به جایی برای وصول طلبشون بند نیست .


 دولت پول نداره و زور میاره به ملت تا ازشون پول بگیره یه انواع مختلف ، یارانه بهشون نده ، مالیات بیشتری بگیره  ، عوارض های مختلف ایجاد کنه تا بتونه امروز رو به فردا برسونه و فردا رو به پس فردا .


سیستم طوری شده که آدم سالم نمیتونه دخل و خرج کنه و خود به خود حذف میشه و عمده کسایی که می مونن که توستن با جریان آب موجود خودشون رو وفق بدن ، جریان آبی که به سمت اقتصاد کثیف و رانت خوار و رشوه گیر در حرکته .


خیلی ها دل به مذاکرات بسته بودند از جمله من . ولی تا حالا که چیزی عاید ملت نشده جز یه مقدار حرف .


نظرات 4 + ارسال نظر
سهیل چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 18:34 http://www.parchenan.blogfa.com

گله از پستت می باره ها3

دقیقا . خیلی تو فشارم

کیانا چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 19:08 http://newmoon89.blogsky.com/

خودتون هم گفتید . دولت پول نداره.
وضع اقتصادی افتضاحه. اکثر اونهایی که از شرکت ما خارج شده بودن و برای خودشون کار میکردنن تو صف برگشت قرار دارن.
وضع بچه های عمران از همه بدتره. مهندس نمونه عمران داریم که دنبال کار میگرده.
ولی بنظر من 750 روز مهلت کمی هست واسه یه دولت که بتونه ویرانه ای که همه میدونیم چی بود رو اباد کنه.
بنده سنگ ایشون رو به سینه نمیزنم ولی سعی میکنم منصفانه به قضیه نگاه کنم.

بله زمان کمیه 750 روز

احمد پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:51

سلام
خب به جز عملکرد بد دولتهای محترم این دقیقا نتایج تحریم ها بود که امروزشامل حال ما شده و حالا حالا ها هم دست بردار نیست ، ما هم تو ادارامون که مثلا یه دستگاه حاکمیتی هستیم برای پرداخت حقوق کارمندامون مشکل داریم و با کلی تاخیر و قطره چکنی حقوق ها پرداخت میشه ، حالا حجم بالای بدهی به دستگاههای خدماتی و به بیرون بماند.
من که اصلا با این وضعیت فکرم به هیجا قطع نمیده یعنی هیچ تصوری خوبی نمیتونم برای روزهای بعد داشته باشم . با هر کسی تو هر صنف و هر قشری که حرف میزنی متاسفانه جز نا امیدی چیزی نمی بینی.

بله از تحریم نمیشه غافل شد . البته من نقش سوء مدیریت رو خیلی بیشتر می دونم

بولوت پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 17:14

آیا ما باید انتظار داشته باشیم بلایی که 8 سال طول کشید. چهار سال آخرشم به اندازه 10 سال عقبگرد و لطمه داشت در عرض 2.5 سال و با یه توافق حل بشه؟
طبقه ی متوسط شهری دارن اشتباهی که سر خاتمی کردن رو سر روحانی هم مرتکب میشن. انتظار معجزه و سرخوردگی از محقق نشدن این معجزه. توجه به وسعت تخریب و خرابکاری های 8 ساله باید داشت. این بنده خدا گفت من کلید دارم. نگفت چوب جادو دارم. حتی اگه چوب جادو هم داشت عمق فاجعه بزرگتر از اونه که با چوب جادو هم بشه راست و ریسش کرد. یه دونه از اون ماشینای آونگ دار میارن دو ساعته یه ساختمون رو خراب میکنن. نمیشه فکر کرد 2 ساعته خراب کردیم 2 ساعته هم میسازیم. همون ساختمون 2 3 سال طول میکشه تا ساخته بشه.
فقط سه تا مورد مسکن مهر. یارانه نقدی. تعویض سیستم آموزشی به دوره های 6 ساله.(آموزش پرورشی ها میدونن این مورد آخری با وجود این که به چشم نمیاد چه فشار و هزینه ای داره.) فشاری روی دولت فعلی داره که اگه همت کنه این سه تا رو جمع کنه به خودی خود کم از معجزه نداره.
با همین فرمون بره و وسط کار دولت عوض نشه و بعد از این که هشت سال رو پر کرد یه دولت بدتر از دولت ا.ن سرمون نازل نشه. 16 سال بعد شاید بتونیم کمری که زیر اون بلایا و حماقت ها خم شد رو راست کنیم. بعد از جنگ هم 16 سال طول کشید کشور خودش رو نصفه نیمه جمع کنه. اون 8 سال کذایی هم از جنگ نداشت.

حرفات همه مورد قبولند . پست بعدی در واقع پاسخ توست

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد