کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

چطور پول دار شیم ؟ ( جلسه 5)

اول بگم که ظاهرا دانیال ما آبله مرغون نگرفته و تبش هم تقریبا قطع شده و ظاهرا فعلا قرار نیست تبدیل به مرغ ! بشه . اما بریم سراغ پول دارها و عادت های حسنه شون دوباره


عادت پنجم

۸۱% پول‌دارها کارهایی را که باید انجام بدهند لیست می‌کنند (to-do list دارند). ۱۹% بی‌پول‌ها to-do list دارند.


لیست کردن کارهایی که باید انجام بدیم یا برنامه ریزی، خصلتیه که عمده مردم ،جز آدمای موفق، ازشون بی بهره اند . صبح پا میشن می رن کلاس یا سر کار، شب بر می گردن خونه شون، آخر هفته هام یه وقتی مثلا می ذارن برای استراحت یا تفریح یا هر چی و هفته بعد دوباره روز از نو ، روزی از نو . اونها هیچ وقت نقشه راه ندارن و نمی دونن قراره 10 سال بعد چیکار کنن ؟ 1 سال بعد چی کار کنن ؟ 1 ماه بعد چی کار کنن و اصلا امروز صبح که پا میشن برنامه های دقیقشون برای زندگی چیه ؟ طبق همون چیزی که روال بوده می رن جلو ، حالا یه کم بالا یه کم پایین اما همین جوری اند کم و بیش.


 اما پول دارها

اینها از الان می دونن که می خوان 50سال آینده چی بشن و چی کار کنن  و بر همین مبنا هم برای تمام کارهاشون برنامه ریزی دارن ، سفر سال دیگه شون از الان مشخصه ، کسایی که می خوان باهاشون ارتباط داشته باشن مشخصه ، چقدر می خوان تو کارشون پیشرفت داشته باشن مشخصه ، چی میخوان امروز برای همسرشون بخرن مشخصه ، یه دفترچه ای دارن و توش نوشتن که باید چه کارایی بکنن . اونا شبها قبل از خواب یه مروری به کارهایی که اون روز انجام دادن می کنن ، و همین طور صبحها قبل از این که روزشون رو شروع کنند .


اونها برنامه ریزند

 


نظرات 4 + ارسال نظر
نیره دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:52

مشکل من اینه که نمیدونم چه کاری ازم برمیاد. یعین نمیدونم روی چی تمرکز کنم که بتونم درآمدم رو بهبود ببخشم
ضمن اینکهخ اکثر این کارها توی ایران شدنی نیست. برنامه ریزی اینجا بیشتر به شوخی شبیهه
بابام خونه رو خراب کرد و با حساب کتاب هامون قرار بود بسازیمش. یهویی قیمت همه چی سه برابر شد و پولی که داشتیم از ارزش افتاد! مجبور شدیم مشارکت بدیم نصف خونه از دستمون دراومد

میدونم مملکت خیلی شلم شولباست ولی توی همین خرتوخر هم اونایی که با بنرامه ریزی حرکت میکنن موفق تر نیستند>؟

نیره دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:45

به نظرم این متنهای ترجمه ای زیاد با واقعیت زندگی تو ایران همخونی ندارن
کاش روان شناس ها بیان و یک سری مکتن بریا زندگی توی ایران تولید کنند

نباید برچسب ترجمه ای رو چسبوند و ازشون فاصله کرفت . به نظر من توی همینا نکات خیلی خوبی هست قابل استفاده برای ما

خانوم کوچیک دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 17:27

اول که ممنون پست جالبیه و راهنماییهای خوبیم داره من اون قبلیا را بعضیاش را که عادت داشتم بعضی را سعی کردم ایجاد کنم ولی این یکی راستش خیلی همت می کنم برای یک سال برنامه می ریزم که اونم معمولا کلی به مشکل بر می خورم این روزا واسه اینکه افسردگی نگیرم به خودم قول دادم فقط روز به روز برم جلو واقعا نمی دونم چه جوری میشه برای سالها برنامه ریزی کرد وقتی شرایط دایم تغییر می کنه یعنی بیشتر شرایط اصلا تحت کنترل ما نیست و تصمیمات سیستم حاکم که متاسفانه اونام لحظه ایه و کوتاه مدت روی زندگی ما خیلی تاثیر می گذاره

خب برنامه که نباید متصلب باشه . شما می تونین بنا به شرایط جدید برنامه رو تغییراتی بدین . اینم قبول دارم که مملکت بی برنامه داره پیش میره ولی خب چه میشه کرد ما هم به آنتیش اینا بسوزیم؟

خانم کوچیک دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 17:31

من فکر می کنم اگر حداقل برای این یک مورد اگر بشه نسخه ای داد که برای شرایطی مثل زندگی ما که دایم تغییر می کنه وخیلی نمیشه برای آینده پیش بینی کرد خیلی بهتره (این ترجمه را باید الان شما بومی سازی کنین)

خب پس باید برنامه ریزی های کوتاه مدت تر کرد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد