کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

آشغال های به جا مانده

دیگه داشتم بر می گشتم و خسته بودم . بعد از مدتهای خیلی طولانی جدی تر از قبل رفته بودم کوه و تا شیرپلا خودم رو بالا کشونده بودم . صبونه ای خورده بودم و داشتم آروم آروم پایین می اومدم . از شیرپلا تا دو راهی اوسون خیلی شلوغ نبود و توی گوشم هندزفری رو کرده بودم و از سلن دیون گوش می دادم .


چشمم خورد به چندتا بطری خالی که یه گوشه افتاده بود . خم شدم برشون داشتم . کار آدمایی بود که همه جا رو آشغالدونی می دونن . به جایی که آشغالا رو برداشته بودم نگاه کردم . تمیز و خوب شده بود . خوشم اومد . از کوله ام یه کیسه بیرون کشیدم و شروع کردم همین جور که پایین می اومد هر آشغالی که سر راهم می دیدم جمع کردن .


تا بالاتر بودم و خلوت تر بود ، هر آشغال کوچیکی رو هم بر می داشتم که اصلا آشغالی توی مسیر نمونه مثل پوست آبنبات و پاکت سیگار. اما همین جور که می اومدم پایین تر و جمعیت بیشتر و شلوغ تر می شد . مقدار آشغال ها هم زیاد و زیادتر می شد! و آخری ها دیگه فقط آشغالای گنده مثل بطری های بزرگ نوشابه و آب معدنی رو جمع می کردم تا کیسه ام پر پر شد و رسیدم پایین و گذاشتمش توی سطل آشغال خیابون.


بعد با خودم این فکر رو کردم که گرفتاری ها و مشکلات هم همینه . وقتی کم اند آدم به فکر چیزای ساده و جزئی هم هست ولی وقتی مشکل رو مشکل میاد آدمی خیلی همت کنه بتونه اون گنده ها رو رفع و رجوع کنه . تعریضی بود به گرفتاری های اکنون این مملکت .


 

نظرات 4 + ارسال نظر
ترمه سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 14:14

خسته نباشید.

ممنونم ترمه گرامی

سارا سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 15:04 http://biadonyabesazim.blogsky.com

تشبیه عالی.

همونطور که توی کوه، همه آدمها در حال پاکسازی طبیعت نیستند،
در جامعه هم هستند آدمهایی که در حل مشکلات، هیچگونه احساس وظیفه نمی کنند.

مرسی . و وقتی جامعه ای رو به اصلاح میره که بیشترشون این گونه فکر کنند

نیره یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 00:25

مشکل اینه که همه توقع دارن دیگران همت کنند و تحول ایجاد کنند
غافل از اینکه تحول با همین کارهای کوچیک شروع میشه

دقیقا همین طوره . ماها همیشه دنبال کارهای بزرگتر و دست نیافتنی هستیم

خانم کوچیک چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 15:59

چرا دیگه نمی نویسید؟؟؟؟؟؟

خانم کوچیک گرامی ، راستش دوست دارم بنویسم ولی مدتی است که از حس نوشتن دورم .
ولی می خواهم ترتیباتی بدهم که دوباره شروع کنم . ممنون از پیگیریت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد