کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کاغذبازی ایرانی


دوستانی که من رو میشناسن و از خواننده های قدیمی اند می دونن که شغل من آزاده و کارمند دولت نیستم و تقریبا سرو کارم به طور روزانه به ادارات دولتی نمی افته مگه سالی چند بار دارایی برم ( که پوست ملت طبقه متوسط رو دارن می کنن که چاله چوله هاشون رو صاف کنن ) ، اما دو ماهیست که برای دریافت یه مبلغ مختصری وام ،بالاجبار سرو کارم تقریبا هفته ای چند روز به این اداره و اون اداره داره می افته و باعث میشه که روز به روز از بوروکراسی و فساد و ناکارآمدی سیستم این مملکت متنفرتر بشم .

زیاد مطولش نمی کنم که چه شد و چه نشد فقط اجمالی بگم که حکایت قیف و قیر برای این کشور درست درست درسته و مو لای درزش نمی ره . اصلا وارد یه اداره و سازمانی میشی اگه بی اعصاب خرد کردن و وقت تلف کردنت کار انجام بدن جای تعحب داره . جرات هم نمیکنی بهشون اعتراض کنی که مبادا پرونده تو رو زیر و رو کنن و گم کنن و دستت به هیچ جایی هم بند نیست .

کلی این بانک اون بانک رفتم تا بالاخره بانکی پیدا شده که به ما وام بده . خونه توی رهن بانک بود و مبلغی مونده بود . اون مبلغ رو از دوستی قرض کردم که خونه فک رهن شه . پرداخت مبلغ 15 دقیقه طول کشید فک رهنش 15 روز ! کارمند محضری که فرستاده بودند مریض بود و کسی هم نبود کارش رو انجام بده . بعد نیاز به پایان کار بود که رفتم بگیرم دیدم پرونده رو کلا محضر محترم گم کرده ! کاری که یه ساعته باید انجام میشد 15 روز به طول انجامید . بعد از بارها و بارها رفت و آمد و از کار زدن .

مدارک رو بردم بانک دو تا استعلام داد برای شهرداری و مترو ، گفتم خب زودتر می دادین که خندیدن که عیب نداره برو بیارشون . اونم زمان خودش رو داشت . چی بگه آدم به اون کارمند که کارش بدتر نشه آخه؟ بعد که آوردم چند روز می بردن و می آوردن و تا بالاخره موافقت کردن و فرستادن یه محضر دیگه که بذاره تو رهن .

ازمون مدارک رو گرفتن که استعلام ثبت بیاد . یه هفته گذشت و خبری نشد . نامه دادن خودمون رفتیم ثبت . گفتن نرسیده این جا ! حرف مفت . همشون خیر سرشون اینترنتی شده . آخرش گفتن که سیستممون قطع و وصل میشه و یه روز کامل تو ثبت بالا پایین رفتم تا مدارک جمع شده . گفتن برو 10 روز دیگه جواب میدیم . آخه مرد حسابی یه جواب که این همه وقت نمی خواد . یارو ازم رشوه گرفته که کارم رو 2 روزه انجام بده و ...هنوزم خبری نیست و گرفتارم . کاری که نهایتا باید 2هفته ای درست شه بالای 2 ماهه که الافم .

سر و کارم تو کشورای دیگه نیافتاده ولی فساد و ناکارآمدی ازایران بیشتر هم داریم ؟!

 

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
ستاره چهارشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 15:47

نه واقعا نداریم...

سارا چهارشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 17:20 http://biadonyabesazim.blogsky.com

اگه شغل دولتی داشتید که تا الان اخراج شده بودید با این سر کار نرفتن و توی ادارات، بالا پایین رفتن. ... فکر کنم کلا پرونده ها گم میشه. یعنی روالش همینه!!!!!!!!!!!! ... ما هم سر گم شدن یک سری مدارک بیمه مربوط به حدود دو سال کار کردن، از این شعبه به اون شعبه داشتیم و هی برو طبقه آخر هی بیا طبقه اول. و دقیقا هم اون نامه!!!! به هیچ شعبه نمی رسید!!! حالا به قول شما همه کارها اینترنتی شده!

خیلی خوبه که هنوز امیدوارید به گرفتن وام. واقعا آرزو میکنم زودتر خبر دریافتش رو اینجا بذارید.


از شوخی گذشته باید بگم که تاسف تاسف و فقط تاسف
من هم امیدوارم دوست گرامی ام

نیره یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 07:48

فرناز یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 18:08

ما الان سه ساله درگیر انحصار وراثتیم. هر خوانی را که رد می کنیم عین دیو هفت سر هفت تا خوان دیگه علم میشه

واقعا جای بسی تاسفه . چیزی که ارزش نداره وقت ملته

سونیا دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 14:49

سلام آقای رگبار عزیز.
خب من مدت هاست که خوانندتون هستم و تک و توک هم براتون کامنت میزاشتم تو وبلاگ مرحومتون.اقای رگبار عزیز به سوالی داشتم از خدمتتون .راستش من کتابی نوشتم و دوست دارم چاپش کنم ولی نه با هزینه خودم .ممنون میشم اگه فرصت و امکانشو دارید توضیح مختصری راجع به پروسه ی چام کناب راهنماییم کنید.من سونیا وکیل دادگستری هستم و اگه در زمینه ی کار خودم نیاز به کمک داشتید در خدمتتونم.صمنا اگه صلاح میدونید کتاب رو براتون بفرستم .با سپاس بسیار

پاسختون رو ایمل کردم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد