کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

تفسیر به رای در مسدود سازی

 

 

اول این که واقعا ممنونم از ین همه محبتتون وقتی که در کافه قبلی رو الکی الکی بستند و شما منو رها نکردین و پشت گرمی من بودیم و تشویق و ترغیب من برای افتتاح یک کافه جدید و همین طور واقعا ممنونم که دیروز برای اولین پستم اکثر دوستایی که می شناسمتون و همیشه به این قلم (کیبرد؟!) لطف دارین برام کامنت گذاشتین و یه روحیه مضاعفی رو به من تزریق کردین .   

 

و اما یه مطلب دیگه هم درباره فیلترینگ بگم و بریم به کار و زندگیمون حرفهای خودمون برسیم که روغنیه که ریخته شده و بیش از این سرش نشستن و شیون کردن عاقبت نداره ببم جان . تو این چن روز فطرت وقتی به این مفاد فهرست مصادیق محتوای مجرمانه در اینترنت (لینک اصلی) ،نگاه می کردم دیدم که ای داد بی داد بسیاری از نوشته ها که می تونه مصداق مجرمانه داشته باشه . ماشاالله که چقدر هم این فهرست عریض و پر پیمان است !   

 

مثلا تو بند الف می گه : اشاعه فحشاء و منکرات ،تشویق ، ترغیب ، دعوت به فساد و فحشاء / تشویق ، ترغیب افراد به دستیابی به محتویات مبتذل / استفاده ابزاری از افراد (زن و مرد) در تصاویر و محتوا

یا تو بند ب می گه : اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات آن

یا تو بند ج می گه :  تبلیغ علیه نظام / اخلال در وحدت ملی و ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه 

یا بند د می گه :  اهانت و هجو و افترا به مقامات ، نهادها و سازمان های حکومتی و عمومی /  نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات ، نهادها و سازمانهای حکومتی 

یا بند ه می گه :

یا بند و می گه :

یا

یا  

 

این ها رو می خوندم و با خودم می گفتم که من که هیچ کدوم از این کارها رو نکرده بودیم . نه اشاعه فحشا کرده بودیم ،نه منکرات رو گسترش داده بودیم ، نه به اسلام توهین کرده بودیم ، نه علیه نظام تبلیغی کرده بودیم ، نه به وحدت ملی کار داشتیم ، نه به مسئولی اهانت کرده بودیم نه اکاذیبی نشر داده بودیم ، نه . . .  

 

یه وبلاگی داشتیم کوچیک و جمع و جور و خونوادگی و دوستانه که چارتا خط توش می نوشتیم از زن و بچه مون و چهارتا اتفاق که اطرافمون می افتاد و یه گرفتاری های زیست محیطی و چند تا مطلب تحلیلی و آماری اقتصادی و چار تا نقد و معرفی ادبی و سینمایی  

 

اما گرفتاری اینه که همه این مصادیق تفسیر پذیر اند و قابل برداشت های مختلف .  

 

از کجا معلوم که از یک مقاله اقتصادی من ، تعبیر به توهین به مقامات و تلبیغ علیه نظام تلقی نشده ؟

از کجا معلوم که نقد و بررسی یک فیلم یا سریال تلویزیونی اشاعه فحشا و منکرات قلمداد نشده ؟

از کجا معلوم که از بررسی نظریه تکامل و تطبیقش با قرآن اهانت به اسلام برداشت نشده ؟

از کجا معلوم که . . .  

 

این جاست که دیدم فقط من وبلاگ نویس رو خود خدا باید از گمراهی حفظ کنه و بس . اعوذ بالله من شر الوسواس الخناس !

 

.... 

 

کامنت برگزیده  

 

شیرین گفته :  مگر در مورد حجاب همین داستان نیست؟ همین تفسیر به رای ؟ در مورد سریالها، فیلم ها، موسیقی ... تمام آنچیز که مربوط به فعالیتهای مغزی و فرهنگ میشوند سالهاست که در معرض قضاوتهای متعصب و برداشتها و تفسیرهای قرون وسطایی قرار دارند. اتفاقا خوشایند خیلی ها هم هست! یادم است یکبار فیلمی در کانال یک پخش میشد در مورد مسابقات فرمول یک و موسیقی متن هم ریتمیک بود. آنروز در یک مهمانی بودیم و یکی از همسایه ها - یک حاجی ساکن سعادت آباد - هم حاضر بود و دائم نچ نچ میکردند که این چه وضعیه؟ چرا تلویزیون این فیلم ها و آهنگهای مستحجن را پخش میکند؟!!
فکر کنید...!منکه دهانم باز مانده بود! 

 

نظرات 11 + ارسال نظر
شیرین یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 http://ladolcevia.blogfa.com

رگبار جان سالهاست که مملکت با همین تفاسیر داره اداره میشه. مگر در مورد حجاب همین داستان نیست؟ در مورد سریالها، فیلم ها، موسیقی ... تمام آنچیز که مربوط به فعالیتهای مغزی و فرهنگ میشوند سالهاست که در معرض قضاوتهای متعصب و برداشتها و تفسیرهای قرون وسطایی قرار دارند. اتفاقا خوشایند خیلی ها هم هست! یادم است یکبار فیلمی در کانال یک پخش میشد در مورد مسابقات فرمول یک و موسیقی متن هم ریتمیک بود. آنروز در یک مهمانی بودیم و یکی از همسایه ها - یک حاجی ساکن سعادت آباد - هم حاضر بود و دائم نچ نچ میکردند که این چه وضعیه؟ چرا تلویزیون این فیلم ها و آهنگهای مستحجن را پخش میکند؟!!
فکر کنید...!منکه دهانم باز مانده بود!
شما همه مردم ایران را مثل خود و اطرافیانتان تصور نکنید. از شمال شهر تهران شروع کنید تا شهرهای مذهبی و حواشی خلیج فارس و خواهید دید پشتیبانان این دگم کجایند.

بله این داستان همه گیر است .
از این مدل همسایه شما من هم کم ندیدم . واقعا راهی نیست که راه براین تفاسیر دلبخواه ببند ؟!

زویا یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:12 http://zoya31.blogfa.com

من میخوام دعای شما را کامل کنم... خدا یه چشم بینا و دل روشن به اونهایی که فیلترینگ را بر عهده دارند بده

آمین یا رب العالمین

یک خواننده معمولا خاموش یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:32

آقاجان ما خیلی ریلکس آدرس قبلی شما را پاک و آدرس جدید رو جایگزین کردیم. کار به جایی رسیده که آدم فکر نکنه راحتتره. وادارمون کردن به این رویه چه خوب آیکون گریه کردن ندارید!

راست می گی ها فکر کردن اول گرفتاری میشه

گلابتون بانو یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:36 http://golabatoonbanoo.blogsky.com

سلام
این جا رو ازآمارگیر وبم پیدا کردم. خوشحال کافه رو دوباره افتتاح کردین. مرگ برفیلها!!!

خوشحال شدم گلابتون . البته من برای شما آدرس گذاشته بودم ها !
مرگ نگوییم . هدایت شوند بهتر است

مهرابه یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:14

کافه نو مبارک.مثل اسباب کشی اجباری می مونه این ف.ی.ل.ت.ر
گاهی هم بد نیست بهرحال عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد.چه با a چه بی a من یکی مشتری این کافه هستم.

بله چه می دنیم شاید سبب خیر شد
ما هم میزیبان شما همیشه

[ بدون نام ] یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:40

سلام رگبار جان
بهترین بخش روزم اون وقتی بود که روی تختم دراز می کشیدم و مطالبتو میخوندم وبعد همه وبلاگهای آپدیت کنار صفحه ات نگاه میکردم و با قلبی آرام!!و لبخندی بر لب می خوابیدم !!!!ولی این چند روز!!!خیلی بد بود سعی کن دیگه فیلت ر نشی و ما رو هم به رنح نندازی خواننده خیلی خیلی خاموش!!! میخوام یه وبلاگ یزودی بنویسم به نام (دست نوشته های یک خانم جراح)!!!

چشم سعی بلیغ می نماییم
راه انداختی ما رو هم بی خبر نزار

ترمه یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 14:04

سلام.

سلامی چو بوی خوش آشنایی

نیره یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 15:22

ای بابا
اینا هرکاری دلشون بخواد می کنن چون راه فسیر بازه!

تقریبا بزرگراه !!

جواد یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 16:58 http://esfandegaan.blogfa.com/

سلام بر جناب رگبار!

اوه اوه! پس با این اوصاف منی که راجع به باد معده و باسن و مستراح و اینجور چیزا مینویسم در صدر لیست اشاعه گران فحشا و توهین کنندگان و بی بصیرتانم

خدا ما را و اونها را یه کاری بکند: مثلا به ما پول و ارز و به آنها عقل عطا فرماید!

شادمان باشی///

تو که پرونده ات حسابی سنگینه آقا جواد!
خدا تو رو هم هدایت کنه

ستاره دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:39 http://derakhshesh3tare.blogfa.com

سلام... خوشحالم که دوباره هستید... فیلتر کردن یه وبلاگ اتفاق ناخوشایندیه هم برای شما و هم برای تمام خوانندگان شما... ما که به شما می‌گفتیم خیلی چیزها رو نباید نوشت، به هر حال این‌ها کلمات کلیدی دارند برای سرچ کردن در وبلاگ‌ها که اگر اون‌ها رو پیدا کنند زوم می‌کنند برای دوباره‌نگری‌های اساسی و بعد آن اتفاق ناخوشایند خواهد افتاد...
البته معرفی وبلاگ شما در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای هم در این قضیه دخیل بوده...
موفق باشید به هر حال...

مرسی از توجهت ستاره عزیز
منم فکر می کنم اون دوباری که اون سبکه منحوس وبلاگم رو معرفی کرد باعث تعطیلی کافه شد . یکی نیست ازاین شبکه بپرسه به شما چه میاین تو وبلاگ آدم ؟

فافا دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:10 http://fafaloo.persianblog.ir

من هم از فیلتر شدنِ وبلاگتان تعجب کردم و با خودم گفتم اینجا را هم از دست دادم! ولی وقتی امروز آدرسِ کافه‌ی جدید را دیدم خیییلی خووشحال شدم...همیشه بنویسید...حیف است...اما مراقبِ خودتان و کافه‌تان باشید...

منم خوشحالم که شما این جا هم هستین .
روی چشم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد