کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

افزایش جمعیت به چه قیمتی؟!



نمی دونم ، واقعا نمی دونم چرا سیاست گذارا و برنامه ریزای این کشور این قده می خوان از بی خودترین و بی ارزش ترین و دم دستی ترین راه حل ها برای افزایش دوباره جمعیت استفاده کنن ؟ یعنی اینا نمی خوان مخ ها رو از آکبندی درآرن ؟


امروز یه پوستر بزرگ رو دیدم که به دیوارهای ایستگاه مترو زده بودن و نصفش آیات و روایات از معصومین بود که تا می تونین جمعیت مسلمین رو افزایش بدین یا این که مثلا استدلال کرده بود که جمعیت هر کشوری بیشتر باشه کشور قدرتمندتری هستن و ایران همین الان ظرفیت این رو داره که تا سه برابر جمعیت بیشتری داشته باشه ! ( طرف تا 200میلیون رو جاداده بود) و این که مقصر این وضع که زوجهای جوون تن به بچه دار شدن نمی دن رو ادامه تحصیل ، کار کردن زنها و توقعات زوجها از زندگی به سبک زندگی غربی دونسته بود و یه سری دیگه از این چرند و پرند ها نوشته بود . از این پوسترها باز هم بود .


حقیقت اینه که من با اصل قضیه موافقم . بچه دار شدن رو تایید می کنم . اونم نه یکی . خودتون که می دونین دو تا پسر دارم که خیلی هم آتیش پاره ان و یه وقتا من و باران رو عاصی هم می کنن . اما جمعیت ما که داره رو به پیری می ره و زوجهای ما تن به بچه دار شدن نمی دن ، راهش این نیست که چرت و پرت تحویلشون بدیم که زن ها درس نخونن یا نرن سر کار یا تهدید به زندانشون کنیم یا وسایل پیشگیری رو از دم دست جمع کنیم که مردم از ترس یا الله بختکی برن تو اتاق خواب و 9 ماه بعد یکی دیگه به جمعیت ایران اضافه بشه که !


آقایون شما فکر درست و عاقلانه کنین . عده قابل توجهی از زوج ها به خاطر نا امنی اقتصادی که ثمره زمامداری شماست بچه دار نمی شن و عده قابل توجهی هم به خاطر نا امنی اجتماعی که موجبش شمایین . شما بیا این دو تا عامل رو درست کن مطمئن باش خود مردم بدون نیاز به تشویق و تنبیه شما دست به کار می شن به جان شما !


 

رد کارپت عطاران ، ایده عالی ، اجرا ضعیف


                       


رد کارپت، ایده خوب و تازه ای تو سینمای ما داره ولی عطاران نتونسته اون رو به اندازه یه فیلم سینمایی خوب بسطش بده . ایده که عالیه . یه عشق سینمای آس و پاس خودش رو به کن برسونه تا با اسپیلبرگ کبیر ملاقات کنه و ایده اش رو به اون برسونه !


عطاران پا میشه واقعا می ره کن تو همون ایام جشنواره . جاهایی فیلم برداری های رو دست می کنه و آدمای مشهور رو اکثرا از دور به تصویر می کشه . برخوردش با فرانسویا بامزه است ولی فیلمش ، فیلم نیست و ظرفیتش نهایتا برای یه فیلم کوتاه 45 دقیقه ای است .  

 

                            

لگد زدن پشه به من


 

تو مریضیا ،سرماخوردگی یه چیز نرمالیه که معمولا سالی یکی دو بار برای آدم اتفاق می افته و معمولا هم چیز خطرناکی نیست و بعد یه دوره 4 تا 6 روزه خوب می شه ( برای من که این جوریه ) و پا می شی مثل قبل می ری دنبال کار و زندگیت .

اما توی همین مریضی نرمال ، این قده من نوعی احساس بیچارگی می کنم که بیا و ببین . انگاری که غم عالم می شینه روی دلم که آخ بدنم درد می کنه ، آخ سر گیجه دارم ، آخ آبریزش بینی دارم ، به سختی از جام جرکت می کنم و وقتی که روزی مثل امروز بعد از تقریبا 5 روز صبح از خواب پا می شم و می بینیم که نصف مشکلاتم مرتفع شده این قده خوشحال می شم که انگار برنده یه جایزه خیلی بزرگ شدم .


می خوام بگم واقعا که قدیمیا می گفتن سلامتی بهترین نعمته ، عالی و درست گفتن . حالا من که مشکل خاص جسمی ای ندارم که همیشه آزارم بده ولی وقتی فکر می کنم به این کسایی که مریضیهایی مهم و همیشگی دارن که جسمشون رو می تراشه ، با خودم فکر می کنم واقعا این بندگان خدا چجوری زندگی می کنن؟


یه وقتا فکر می کنم اگه من جای کسی بودم که ناقص العضوه ، دست یا پا نداره ، کسی که سرطان داره ، کسی که هموفیلی داره ، کسی که ام اس داره ، تنگی نفس مزمن داره ، دیالیزیه و ده ها بیماری دیگه ، واقعا چجوری با زندگیم برخورد می کردم ؟ اصلا می تونستم دیگه شاد و سر حال باشم ؟ می تونستم به زندگیم امید داشته باشم ؟ منی که با یه سرماخوردگی ساده روحیه ام رو از دست می دم ، چجوری می تونستم با این مشکلات بزرگ کنار بیام ؟

 

 

ظریف و جان کری رفتن استخر !



                                                                ملاقات دو جانبه ظریف با کری که دیروز اتفاق افتاد

یه روزگاری که خیلی هم نزدیک بود ، اگه یه همچین عکسی منتشر می شد ، کل ایران از خبر و اظهار نظر مخالف و موافق می ترکید و دست دهنده با وزیرخارجه آمریکا رو زنده نمی ذاشتن .


حالا نه تنها دست می دن که دوتایی میشینن و ساعتها گپ می زنن و آب هم از آب تکون نمی خوره ، فکر کنم اگه خبری منتشر بشه که این دو تا آقا بعدش با هم سونا و استخر هم رفتن خبری عادی تلقی بشه . 


چه خوبه ها !


آلمان و فوتبالش


                 

                     عکس سلفی بازیکنا با رئیس جمهور و صدراعظم آلمان در رختکن بعد از قهرمانی


1- هان ای مردم بدانید و آگاه باشید که فوتبال ،جذاب ترین ورزش روی کره ارض است و تا به حال ورزشی چون این که توپی وسط اندازند و 22 نفر آدم عاقل و بالغ دنبالش بدوند، و میلیارد میلیارد خلایق و نفوس از آن حض وافر ببرند ،از مادر دهر زاده نشده .این را از من غیر فوتبالی بشنوید و به دیگران نیز بگویید .


2- جام جهانی تموم شد و می تونم به جرات بگم عجیب ترین جام جهانی ای بود که من تا حالا دیده بودم . کی فکرش رو می کرد که اسپانیا ، ایتالیا ، انگلیس ، پرتغال همون اول حذف شن ؟ کی فکرش رو می کرد تیمای گمنامی مثل کاستاریکا و شیلی بیان بالا و موی دماغ بزرگترا بشن ؟ کی فکرش رو می کرد تو نیمه نهایی برزیل از آلمان 7 تا گل بخوره ؟ کی ؟ کی ؟ والا هیشکی .


3- دوره قبل که آلمانا نمایشی جالب داشتن در 14تیر سال 89 مطلبی نوشتم به اسم پروسی ها که اصلا فوتبالشون به کنار چرا این قده این آلمانیا موفقن ؟ چرا آخه ؟ چرا مسئولین رسیدگی نمی کنن ؟!


4- حالا که از جو زدگی اون موقعهای تیممون اومدم بیرون می بینم که خوب شد که مسی به ما گل زد ، خوب شد که از بوسنی باختیم . اگه این اتفاقا نمی افتاد و ما از گروه خودمون بالا می اومدیم از ضعفهای فوتبالیمون غافل تر می موندیم و فکر میکردیم که این نتیجه کار سیستمی ما بوده . اما حالا شاید به این فکر بیافتیم که مثل والیبال برای فوتبالمون برنامه 20ساله بریزیم که اون موقع بالا رفتنمون از گروه چیز عجیبی جلوه نکنه .


5- و در آخر نیز خدمت تمام مربیان و بازیکنان تیم ملی آلمان که غیورانه و سیستماتیک بازی کردند ،تبریک بلیغ عرض می کنیم و از همین جا اعلام می نماییم که اگر گذرشان به تهران افتاد کافه رگبار را فراموش نکرده و بدانند یک نوشیدنی یا خوردنی خوب و خوشمزه مهمان ما هستند .