کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

آلمان و فوتبالش


                 

                     عکس سلفی بازیکنا با رئیس جمهور و صدراعظم آلمان در رختکن بعد از قهرمانی


1- هان ای مردم بدانید و آگاه باشید که فوتبال ،جذاب ترین ورزش روی کره ارض است و تا به حال ورزشی چون این که توپی وسط اندازند و 22 نفر آدم عاقل و بالغ دنبالش بدوند، و میلیارد میلیارد خلایق و نفوس از آن حض وافر ببرند ،از مادر دهر زاده نشده .این را از من غیر فوتبالی بشنوید و به دیگران نیز بگویید .


2- جام جهانی تموم شد و می تونم به جرات بگم عجیب ترین جام جهانی ای بود که من تا حالا دیده بودم . کی فکرش رو می کرد که اسپانیا ، ایتالیا ، انگلیس ، پرتغال همون اول حذف شن ؟ کی فکرش رو می کرد تیمای گمنامی مثل کاستاریکا و شیلی بیان بالا و موی دماغ بزرگترا بشن ؟ کی فکرش رو می کرد تو نیمه نهایی برزیل از آلمان 7 تا گل بخوره ؟ کی ؟ کی ؟ والا هیشکی .


3- دوره قبل که آلمانا نمایشی جالب داشتن در 14تیر سال 89 مطلبی نوشتم به اسم پروسی ها که اصلا فوتبالشون به کنار چرا این قده این آلمانیا موفقن ؟ چرا آخه ؟ چرا مسئولین رسیدگی نمی کنن ؟!


4- حالا که از جو زدگی اون موقعهای تیممون اومدم بیرون می بینم که خوب شد که مسی به ما گل زد ، خوب شد که از بوسنی باختیم . اگه این اتفاقا نمی افتاد و ما از گروه خودمون بالا می اومدیم از ضعفهای فوتبالیمون غافل تر می موندیم و فکر میکردیم که این نتیجه کار سیستمی ما بوده . اما حالا شاید به این فکر بیافتیم که مثل والیبال برای فوتبالمون برنامه 20ساله بریزیم که اون موقع بالا رفتنمون از گروه چیز عجیبی جلوه نکنه .


5- و در آخر نیز خدمت تمام مربیان و بازیکنان تیم ملی آلمان که غیورانه و سیستماتیک بازی کردند ،تبریک بلیغ عرض می کنیم و از همین جا اعلام می نماییم که اگر گذرشان به تهران افتاد کافه رگبار را فراموش نکرده و بدانند یک نوشیدنی یا خوردنی خوب و خوشمزه مهمان ما هستند .

 

 

        

نظرات 5 + ارسال نظر
بولوت دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 16:35 http://maryamak.blogfa.com/

1. 20 نفرشون دنبال توپ میدون! 2 نفر دیگه سعی میکنن توپ رو بگیرن!
2. تازه تو بازی رده بندی تو یه ربع 2 تا گل خورد برزیل!

شیرین دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 17:45

یک عجیبی دیگر هم داشت این جام جهانی: برای اولین بار در یک میزبان امریکای جنوبی، یک تیم اروپایی برنده جام شد!
خدا میدونه چقدر بابت این دماغ سوختگی خودم خوشحالم :))) تا باشه ادم این مدلی ببازه.

حالا تیم آلمان به کنار ... من هر بار که آنگلا مرکل رو می بینم حسودیم میشه به مردمی که چنین صدر اعظمی دارند. بعد البته سعی می کنم حس حسادت رو کنار بگذارم و استدلال کنم که از کوزه همان برون تراود که در اوست. فکر نمی کنم حالا حالاها از فرزندان کوروش کبیر (!) یکی مثل آنگلا مرکل شود.
بواقع پست سال 1389 و نظراتش واقعا عالی بود.
راستی من خیلی دیر با کافه رگبار آشنا شدم ها!

من البته این آمار رو نداشتم ولی اگه این جور بود که واقعا عجیب شد گرچه آلمانی ها واقعا حقشون بود . دیشب گرچه آرژانیتینی ها هم حملاتی خطرناک داشتند ولی بازی خوب دست آلمان بود .
اتفاقا من هم یه وقتا به روسای بقیه حسودی که می کنم همین مثل به یادم مییاد شیرین
در ضمن مرسی که ما رو قابل دونستی

ترمه سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:06

فکر کنم دیگه نیازی به گفتن نباشه که من از فوتبال خوشم نمی آد. اما از پیروزی آلمان خیلی خوشحالم. این پیروزی می تونه درس خوبی به خصوص به ما ایرانی ها بده. متاسفانه یه طرز فکری بین مردم وجود داره و از طرف رسانه ی ملی هم تقویت میشه که ما درسته که نظم و برنامه و علم و امکانات و زیرساخت و ... نداریم اما چون غیرت!!! داریم و وطن دوستیم و ... می تونیم موفق باشیم. موفقیت هایی رو هم که در اثر تلاش فردی و با استفاده از امکانات شخصی به دست اومدن رو شاهد مثال این ادعا می دونن.
راستش یکی از دلایلی که من از فوتبال متنفرم اینه که پول زیادی از جیب ملت داره خرج فوتبال میشه تا فقط عده ای سرگرم باشن و مردم فکر کنن چقدر ورزش کشور پیشرفت کرده و حالا که ما رفتیم جام جهانی و در کنار کشورهای پیشرفته بازی می کنیم، حتما در سطح این کشورها هم هستیم.
خب عقیده ی من اینه که پیشرفت باید متوازن باشه. یا به قول هموطن های ترک زبان "بیله دیگ، بیله چغندر". (معادل فارسی براش پیدا نکردم. حالا بین خودمون باشه نمی دونم "بیله" یعنی چی. دوستان ترک زبان یاری کنن)

آره این مدعای خوبیه که کار گروهی و سیستمی موفقیت رو تضمین می کنه نه درخشش های فردی و اندک
خب این هم حرفیه . ولی تنفر تو ربطی به این نداره . خیلی از خانوما فوتبال رو دوست ندارن تو هم یکیش !!

ترمه سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:11

آقای رگبار. این چه حرفیه که خیلی از خانم ها فوتبال دوست ندارن؟ اتفاقا خیلی از خانم ها فوتبال دوست دارن. خیلی از آقایون هم دوست ندارن. چرا قضیه رو جنسیتی می کنین؟
در ضمن من و خیلی از مشتریان قدیمی کافه هنوز خوب یادمونه که شما بعد چند سال که من اینجا رفت و آمد کردم، فکر می کردید که مرد هستم!.دلیلش رو هم طرز تفکرم و لحن کامنتم عنوان کردید. حتی انتخاب اسم "ترمه" رو هم دلیلی بر اینکه زن باشم نمی دونستید.
خودم جنسیتم رو "زن" تعریف کردم!

خب علتش اینه که من بیشتر زن ها رو فوتبال ندوست و بیشتر مردها رو فوتبال دوست دیده ام . استثنائاتی هم هست البت .
ام راستش همینه . من فکر می کردم که مرد باشی چون مردها خصوصیاتی در بیان دارن که زن ها ندارند و بالعکس . مثلا زن ها احساساتی تر و عاطفی تر هستن و مردها کمتر و استثنائاتی هم هست البت

سارا چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:24 http://biadonyabesazim.blogfa.com

اگه فوتبال نگاه کنم، توی جمع چند نفره آقایون خواهد بود. و معمولا داد کشیدن ها و هیجاناتشون جالبه. مثلا وقتی روی صندلی نشسته اند، با پاشون می خوان شوت کنند.
خداییش این حواشی، خیلی جذابتر از دویدن کلی آدم بالغ و عاقل دنبال یه توپه!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد