کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

حسین آقا دوباره در کاخ سفید

 

 

 

بفرما ، ما نگفتیم این بابا اوباما دوباره میره کاخ سفید ؟ همه می دونن که پیشبینی های این مکان مو لا درزش نمیره !!  

 

خب باید منتظر ادامه سیاستهای قبلی یانکی ها بمونیم با این تفاوت که تو 4 سال اول اوباما دستش رو برای دوستی دراز کرده بود و تا چند وقت شل کن سفت کن درآورده بود و این دفعه دیگه با توپ پر و قیافه حق به جانب و مشت گره کرده میاد جلو .  

 

فقط امیدوارم که در طرف ما هم این هوشمندی زیرکانه رو داشته باشه که با این رویه جدید اینا، چجوری برخورد کنه که کمترین آسیب به مُلک و ملت برسه .  

 

الهی آمین !

  

پانوشت بی ربط : مصاحبه وبلاگ دیالوگ با جواد اسفندگان رو بخونید . برای اونایی که جواد را می شناسند خوب و جالبه . 

 

.... 

 

کامنت برگزیده  

 

شیرین گفته : همانطور که یکی از دوستان اشاره کرده بود، وظیفه باراک در قبال رای دهندگانش و مردم امریکاست و طبیعی است که در تصمیم گیریها باید منافع آنها را در نظر بگیرد و نه خوشایند و منافع سایر ملتها را.
فقط میماند این واقعیت مهم - که برای خیلی ها پذیرفتنش سنگین می آید - که امریکا بزرگترین و قوی ترین مشور دنیاست و طبعا ساسیت گذاریهایش بر تمام دنیا تاثیر میگذارند. چرا که در مقیاس کلان جهت دهنده جهانی سیاست و اقتصاد است. به شوخی میگویند اگر امریکا عطسه کند مابقی دنیا از سرماخوردگی در بستر می افتد!
یکی از دلایل بسیار که بخاطرش من مشتاق انتخاب مجدد باراک بودم، خاستگاه او و زندگی قبل و فعلی اش است. فکر نمیکنم یک سوپر میلیونر هیچوقت بتواند نماینده تمام ملت باشد - در هر کشوری - کسانی که سالهاست از خدمات بهداشتی عمومی استفاده نکرده اند، از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکرده اند، از گرانی بنزین تنشان نلرزیده است، نگران هزینه دانشگاه خود نشده اند ... هرگز قادر به درک درد زندگی هر روزه طبقه متوسط و فقیر جامعه نیستند.
نکته دیگر که دوست دارم اشاره کنم در مورد نطق بعد از اعلام نتایج رامنی و خود باراک اوباما است. الگانس سیاسیی در هر دو دیدم که آه از نهادم در آمد... فکر کنم حتی بعد از قرنها هم در ایران و خیلی کشورهای دیگر به آن حد نرسیم! 

 

 

نظرات 16 + ارسال نظر
Afsaneh چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:23

Elahi Amin... dar mored jomleh akharetun.

شیرین چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:40 http://ladolcevia.blogfa.com

همانطور که یکی از دوستان اشاره کرده بود، وظیفه باراک در قبال رای دهندگانش و مردم امریکاست و طبیعی است که در تصمیم گیریها باید منافع آنها را در نظر بگیرد و نه خوشایند و منافع سایر ملتها را.
فقط میماند این واقعیت مهم - که برای خیلی ها پذیرفتنش سنگین می آید - که امریکا بزرگترین و قوی ترین مشور دنیاست و طبعا ساسیت گذاریهایش بر تمام دنیا تاثیر میگذارند. چرا که در مقیاس کلان جهت دهنده جهانی سیاست و اقتصاد است. به شوخی میگویند اگر امریکا عطسه کند مابقی دنیا از سرماخوردگی در بستر می افتد!
یکی از دلایل بسیار که بخاطرش من مشتاق انتخاب مجدد باراک بودم، خاستگاه او و زندگی قبل و فعلی اش است. فکر نمیکنم یک سوپر میلیونر هیچوقت بتواند نماینده تمام ملت باشد - در هر کشوری - کسانی که سالهاست از خدمات بهداشتی عمومی استفاده نکرده اند، از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکرده اند، از گرانی بنزین تنشان نلرزیده است، نگران هزینه دانشگاه خود نشده اند ... هرگز قادر به درک درد زندگی هر روزه طبقه متوسط و فقیر جامعه نیستند.
نکته دیگر که دوست دارم اشاره کنم در مورد نطق بعد از اعلام نتایج رامنی و خود باراک اوباما است. الگانس سیاسیی در هر دو دیدم که آه از نهادم در آمد... فکر کنم حتی بعد از قرنها هم در ایران و خیلی کشورهای دیگر به آن حد نرسیم!

-اتفاقا من هم از این منظر به باراک علاقمند بودم و هستم . آدمی که خودساخته بود و از یک شرایط سخت به این جا رسید . با همه حرفهات موافقم شیرین عزیز .
-اما روی دیگه باراک هم اینه که متاسفانه ما دو کشور متخاصم شدیم و متاسفانه من ملت در این تخاصم نقش عمده ای ندارم و باید چوب بخورم . از هر دو طرف . اون باید منافع ملی کشورش رو حفظ کنه که میکنه ولی به قیمت نابودی من ملت . طبیعیه که باهاش خوب نباشم

سایه چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:00

Congratulations to President Mr. Barack Obama...

نیره چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:12

از همین هوشمندی هایی که تا حالا داشتن یعنی؟
من که امیدی به بهبود اوضاع نمی بینم!

- نه از اونها که !!

Afsaneh چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:37

آقای رگبار هر علمی‌ حق هر ملتی هست، به درست. اما وقتی‌ این ملت - یا دولت فقط از مرگ بر ... و از زمین باید حذف شود ... و ... حرف میزنند دیگه باقی‌ ملتها این " حق " را به رسمیت نمیتونند بشناسند. من هم گفتم که در این زمان و تحت این زمامدارن این " حق" دیگه " مسلم" نیست.

بعد هم راستش من اصلا نمی‌دونم شما چه انتظاری از ریس جمهور آمریکا دارید.
معلوم هست که امنیت و آرامش مردمش براش در اولویت هست . مثل هر حکومت نرمال دیگه.
بخاطر شرایط خراب امروز باید از دست کسان دیگه عصبانی‌ بود به نظرم

- اولا افسانه عزیز لطفا فارسی بنگار نه فینگلیش که قابل استفاده باری همه باشه
- دوم این که من انتظاری ندارم از اوباما ولی متاسفانه چون جزو ابوباب جمیع این حکومت هستم دشمنی اون با حکومت ما منتهی به دشمنی با من میشه و من خواه ناخواه با اون هم احساس دشمنی دارم .

حکایه چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 http://hekayeh.blogfa.com

خدا عاقبت ما را به خیر کند

شیوا چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:28 http://www.sheeva.blogfa.com

آقا لطفا پیش بینی خود را در خصوص قیمت ماشین ارز طلا و خانه همین جا در قالب یک پست بزنید می خواهم سرمایه گذاری کنیم ...
لطفا خییییلییی زود

- شما اول بفرما چقده سرمایه داری؟

ترمه چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:46

خب مبارک باشه اما خدا وکیلی، بینی بین الله، از اوباما شایسته تر و سیاست مدارتر از کجا می خواستن پیدا کنن. واقعا ریاست جمهوری آمریکا براندازه ی ایشون هست.
در زمینه ی سیاست خارجی که نابغه است. سیاست های بی نظیری رو پیاده کردن. مقایسه کنید با دوران بوش پسر. بعد از حمله ی القاعده به آمریکا، بوش مجبور شد به افغانستان و بعد به عراق حمله کنه. در واقع چاره ی دیگه ای نبود. این جنگ ها به حساب بوش نوشته شد و بوش رو یه جنگ طلب و قاتل و ... نشون داد. هزینه ها و تلفات جنگ باعث شد چهره ی بوش بیش از پیش تخریب بشه. حالا بیایم به زمان اوباما.آقای اوباما با رفتار منحصر به فرد و تبلیغات رسانه ای، خودش رو پایان دهنده ی جنگ های افغانستان و عراق معرفی کرد. در انقلاب های تونس و مصر، افراد وابسته به آمریکا رو به سرعت از قدرت برداشت و خیلی خوب و سریع با حکومت های جدید به توافق رسید. برای انقلاب لیبی هم واقعا گل کاشت. وضعیت رو به شکلی درآورد که دنیا تغییر حکومت وابسته به روس ها رو تنها راه باقیمانده ببینه. کل هزینه های جنگ رو هم به عهده ی بقیه ی گذاشت. در مورد سوریه هم داره همین سیاست رو دنبال می کنه. همه ی این ها در زمانی اتفاق افتاد که هیچ خطری آمریکا رو تهدید نمی کرد. حالا جالبه که با همه ی این ها،جایزه ی صلح نوبل رو هم گرفته، همه هم می گن حقشه!

-همه اینها درسته

گلدونه چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:59 http://tondokhond.persianblog.ir/

دیدی گفتم
آیکون یه گلدونه نوسترا آداموسjavascript:void(0);

جواد چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:49 http://esfandegaan.blogfa.com/

سلام و درود بر جناب رگبار
خوبی؟

من چون پیش بینی میکنم اگر من و شما در ایالات متحده بدنیا میومدیم هر دومون دموکرات میشدیم این حماسه ی غرور آفرین رو اول به شما و بعد به خودم تبریک میگماصولا اونا چون همه چیشون روی اصوله انتخاب رئیس جمهورشون هم روی حساب و کتابه. در کل من از اینکه یه دموکرات شده رئیس جمهور آمریکا خوشحالم. واسه ما که بد نشد لااقل میدونیم تا 4 سال دیگه احتمال جنگ خیلی کم میشه. امیدوارم واسه آمریکایی ها هم خوب باشه.

ممنون بابت لینکی از مصاحبه ی من گذاشتینپرسش شما کلیدی ترین پرسشی بود که پاسخ دادم.

پایدار باشید///

-شایدم هم نشه . شایدم یتونه گرفتاری بیشتری برای ما ایجاد کنه

سارا چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 19:25 http://biadonyabesazim.blogfa.com

خواهر اوباما تعریف میکنه بین مادرم و باراک یه شوخی ای بود در بچگی های باراک. که همیشه میگفت یه روز رئیس جمهور آمریکا خواهم شد و مادرم دستش می انداخت.
توی انشاهای کلاسی هم در پاسخ به این سوال که چه شغلی رو در آینده می خواهید داشته باشید؟ همیشه میگفت ریاست جمهوری آمریکا.


در مورد هوشمندی و زکاوت "طرف ما" !!! مشکوکم! بالاخره باید بگن اشتباه کردیم! که در مورد ایرانیها صدق نمیکنه.


-نمی دونستم . یعنی تا الآن نتونسته بودم زندگی اوباما رو بخونم . زندگی جالبی باید باشه . مرسی از ذکر این خاطره

- شاید بگن ها !

تیراژه چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:12 http://tirajehnote.blogfa.com


سلام
چقدر خوبه که هستید و مینویسید جناب رگبار..
شاید برای چنین پست هایی نظر خاصی نداشته باشم
اما خواندنشان خالی از لطف نیست..
مخصوصا با قلم روان و صریح شما

-از ابراز لطف شما سپاسگذارم تیراژه عزیز . تعریف کسی چون شما با آن قلم جادوییتان بسیار مایه مباهات من است . من خودم همیشه مشتری کافه شما هستم گرچه کمتر وارد کافه شدم و بیشتر از پشت شیشه لذت بردم !

فاطمه چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:36 http://formybrother021.blogfa.com

با افتخار دعوتید به جشن تولد برادرم "جواد اسفندگان" در : http://formybrother021.blogfa.com/

تیراژه پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 15:18 http://tirajehnote.blogfa.com

رونق کافه ی من به عزیزانی مثل شماست..

مهم این است که دل من و قلمم گرم است به اینکه میدانیم هستید
حتی اگر در سکوت..
سپاسگزارم دوست گرامی

-مرسی و ممنون

نسرین جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 23:17

دولت اوباما در اولین اقدام پس از انتخاب مجدد اوباما وزیر فرهنگ و وزیر ارتباطات ایران را تحریم کرد ... (جراید)

-ای نامردا !

ترمه شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:32

"همه اینها درسته "
حالا چرا گریه می کنید؟ گریه نداشت که!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد