کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کارتونهای دوست داشتنی

 

تعدادی از کارتونهای امروزی قهرمانی رو که خیلی خیلی هم بین پسرها رواج پیدا کرده اصلا دوست ندارم . مثلا بن تن یه پسر 10ساله تنبل و درس نخونه که تصادفا یه دستگاهی به مچش بسته شده که اون رو تبدیل به ابرقهرمانهای مختلف می کنه و دائم در حال جنگیدن با موجودات شریره ، یا مثلا اسپایدرمن که معرف حضور هست و دائم داره با دکتر اختاپوس و بقیه اشرار می جنگه ، بتمن همین طور ، سونیک همین طور ، مرد آهنی همین طور ، لاک پشتهای نینجا هم همین طور ، همه اش مشغول جنگ و دعوا و مبارزه هستند یعنی اگه شما فکر کنین که اینا ، این قهرمانها با دشمناشون یه دقه بشینن یه گوشه و مشکلاتشون رو با حرف زدن حل کنن نکردن .همه اش زد و خورد و کشت و کشتار .  

 

اما از بین این کارتونهای جدید که دوره من نبوده و الان اومده دو تاشون رو خیلی دوست دارم. یکیش باب اسفنجیه و اون یکی ،شان گوسفنده که اینجا بره ناقلا یا گوسفند زبل هم معنی کرده اند . 

 

برای اونایی که این دوتا کارتون رو ندیدن باید بگم که کارتون شان گوسفنده ،کارتونی هست با عروسکای خمیری و ماجراهای یه گله گوسفنده که توی یه مزرعه زندگی می کنن و یه مرد صاحبشونه که با کمک یه سگ گله ازشون مراقبت می کنه . گوسفندا همه کار بلدن و می کنن و سر دسته شون هم یه گوسفند زبله به اسم شان ولی صاحبشون این رو نمی دونه . اکثر اوقات هم سگ گله با گوسفندا همکاری می کنه .   

 

 

باب اسفنجی هم داستان یه اسفنج دریاییه که ته اقیانوس زندگی می کنه و تو مغازه همبرگر فروشی یه خرچنگ پول دوست به همراه یه هشت پای بداخلاق کار می کنه . یه ستاره دریایی ساده لوح و یه سنجاب هم که زندگی زیر دریا رو انتخاب کرده دوستاشند . باب اسفنجی یه شخصیت ساده و دوست داشتنی داره و همه رو دوست خودش می دونه.   

 

 

 

طنز این دو تا کارتون فوق العاده هستند و من آدم گنده شده که بارها به شوخی های این دوتا کارتون خندیده ام .  

  

 

.... 

 

 

کامنت برگزیده   

 

سارا گفته : واقعا من درک نمی کنم این کارتون های جنگجویانه اخیر میخوان چی بگن و چی یاد بچه ها بدن... متوجه نمی شم با چه ایده ای (البته به جز گیشه) یه فیلمی مثل هری پاتر ساخته میشه... که بچه ها رو توی رویاها غرق میکنه... رویا پردازی و پرواز خیال، برای به راه انداختن ابتکار بچه ها خوبه، اما حد و حدودی داره... و بدتر از همه وقتیه که می بینم پدر و مادر میرن و پول میدن و شمشیر و تفنگ و از این قسم اسباب بازی ها برای بچه هاشون می خرن... این مثال البته به پست شما ربطی نداره اما یه جورایی به فرهنگی که باب شده و اون تربیت خشونت گرایانه ی خانواده و جامعه مربوط میشه...
مرسی از اینکه این دو تا کارتون خوب رو برای اون دسته از دوستانی که خودشون یا فرزاندانشون ندیدن، معرفی کردید.

 

نظرات 15 + ارسال نظر
ترمه یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:08

گوسفنده رو خیلی دوست دارم. اما تا حالا با دقت باب اسفنجی رو ندیدم. فکر نمی کردم جالب باشه. باید امتحان کنم.

حتما امتحان کن . دوبله خوبی هم شده

پریا یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:51

باب اسفنجی فوق العاده است البته با دوبله ای که روی سی دی ها هستش نه اون که کانال دو تلویزیون و حتی پرشین تون دوبله کرده ، ببعی ها هم که جای خود داره البته به اینا پت و مت رو هم اضافه کن البته از نظر جنگجو نبودن

نه اتفاقا اون هم بد نیست گرچه صداهاشون فرق می کنه . آره پت و مت دوره بچگی ما ولی بودند

عطیه یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir

منم عاشق شان گوسفنده م. خیلی شخصیت پردازی و کاراشون باحاله! خصوصا اون نی نی گوسفنده با پستونکش!
باب اسفنجی هم عشق دخترمه... فقط گاهی کلماتی توش گفته میشه که یه نموره بدآموزی داره! که لابد اونم اشکالی نداره دیگه! اینجا نشنون توی مهد و مدرسه و دانشگاه میشنون!

مثلا چی میگن؟ فکر نکنم حرف زشتی زده بشه . شایدم من متوجه نشدم !!

رعنا یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:15

سلام آقای رگبار
خوشحالم که دوباره می نویسین

منم خوشحالم رعنا

heti یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 13:29 http://khalehhetiking.persianblog.ir/

خوشحالم که دوباره می نویسید .
باب اسفنجی بعضی وقتا یه چیزایی می گه که از صدتا فیلم فلسفی هم فلسفی تره .عاشق این کارتون هستم .

بزن قدش پس!

مهتاب یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 13:31

انگار این کارتونا مطابق سلیقه بزرک تر ها درست شدن نه تنها شما خیلی از آدم بزرگا رو دیدم که این دو تا کارتونو دوست دارن

بله یه جورایی فری سایزه !

amine یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 13:37 http://sarzamineman1.blogsky.com/

من بره ی ناقلا ( گوسفنده ) رو از همه بیشتر دوست دارم زیاد با باب اسفنجی ابم توی یک جوی نمیره
اما از بین این کارتن ها و انیمیشن ها میشه گفت گارفیلد و عصر یخبندارن هم جالبن..( البته اینا سینمایی هستن)
اما باز هم هر چی بگذره هیچ چیزی به پای بابا لنگ دراز، انه شرلی، خانواده ی دکتر ارنست، رامکال، حنا، بچه های آلپ...... نمیرسه ( بازم بگم؟

اون قدیمی ها که برای خودشون دنیایی بودند . یادشون بخیر

لولان یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 14:29 http://lolan.blogfa

سلام آقای رگبار ....خیلی خوشحالم که دوباره برگشتین...143251

مرسی .این عدد چیه ؟

سینا یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 16:55

سلام
اخیرا یک کارتون در مورد یک مارمولک به نام اسکار هم هست که خیلی قشنگه. توصیه می کنم حتما ببینید.

اسمش همینه ؟ مارمولکی به اسم اسکار؟

افشینـ یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 21:03

بولوت یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 21:58 http://maryamak.blogfa.com/

کارتون گوسفندا رو دوست دارم.
ولی باب اسفنجی اون چند قسمتی که دیدم خوشم نیومد! در حیطه ی علاقه من نیست.

خب بله سلیقه ها مختلفه

سارا دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:36 http://sazesara.blogfa.com

سلام
واقعا من درک نمی کنم این کارتون های جنگجویانه اخیر میخوان چی بگن و چی یاد بچه ها بدن... متوجه نمی شم با چه ایده ای (البته به جز گیشه) یه فیلمی مثل هری پاتر ساخته میشه... که بچه ها رو توی رویاها غرق میکنه... رویا پردازی و پرواز خیال، برای به راه انداختن ابتکار بچه ها خوبه، اما حد و حدودی داره... و بدتر از همه وقتیه که می بینم پدر و مادر میرن و پول میدن و شمشیر و تفنگ و از این قسم اسباب بازی ها برای بچه هاشون می خرن... این مثال البته به پست شما ربطی نداره اما یه جورایی به فرهنگی که باب شده و اون تربیت خشونت گرایانه ی خانواده و جامعه مربوط میشه...

مرسی از اینکه این دو تا کارتون خوب رو برای اون دسته از دوستانی که خودشون یا فرزاندانشون ندیدن، معرفی کردید.
شاد و برقرار باشید

همون دیگه فقط فقط گیشه و فروش بیشر . عین فست فودها

لولان دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 14:56 http://lolan.blogfa

سلام آقای رگبار خسته نباشید.....
ببخشید می خواستم ببینم امکانش هست که نویسنده های دیگه هم یه وبلاگ گروهی مطلب بفرستند من کامنت گذاشتم ولی جواب ندادن ...اگر بشه یه نمونه از نوشته ام رو بفرستم....
وبلاگ من خیلی خصوصی و روز مره نویسی هست که ولی دوست دارم تو یه همچین جاهایی بنویسم ...ممنون می شم کمکم کنید....

لولان عزیز من اون جا تصمیم گیرنده نیستم و فقط هر ۱۵ روز یه بار قراره مطلب بدم . شما باز درخواستت رو اعلام کن و نمونه ای از نوشته ات رو هم بذار اگه تصمیم به افزایش تعداد نویسنده ها داشتند روی شما هم حساب خواهند کرد .

سارا دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 15:05 http://biadonyabesazim.blogfa.com/

شان که عااااااالیست. کلی درسهای خوب که بدون حرف زدن، بهت یاد میده و میخندونت و خلاصه و مفید و کوتاهه.

باب اسفنجی رو یک بار دیدم. اونم چون برادرم و خانومش جلوی تلویزیون داشتند غش غش می خندیدند. ... مثل شان، خلاصه و مفید نبود. ولی اگه دوباره ببینم حتما میشینم و نگاه میکنم.

زمان من و شما، کارتونی که میگفت: "بارباپاپا عوض میشه" رو خیلی دوست داشتم. آروم و صمیمی.


منم اوائل باب اسفنجی رو دوست نداشتم ولی مطمئنم که عاشقش میشی
باربا پاپا رو یادمه . کلا کارتونهای اون موقع آروم یودند

نیره سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:38 http://salimi.blogfa.com

منم از اون گوسفندها خیلی خوشم میاد. ولی دومی رو ندیدم.

همه اون شان رو دوست دارند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد