کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

عادت می کنیم

 

بانک مرکزی اعلام کرده تورم در ایران 30درصده . فقط 30% ! که ماها 100% و بیشتر حسش کردیم . ولی اینا می گن 30% و خب باشه . اما گرفتاری عمده تری که هست اینه که متاسفانه و با قلبی پر اندوه باید بگم که ما به این وضع افتضاحمون عادت کردیم .  

 

اگه توی اتاق کثیفی زندگی کنیم که چرک از در و دیوارش بره بالا و آشغال همه جاش ریخته شده باشه ،یه مدتی که بگذره این وضع برامون عادی می شه . این عددها هم برای ما خیلی عادی شده و باهاش خیلی هم عادی برخورد می کنیم . 

 

ای مردم این رو بدونین که همچین تورم مسخره ای دیگه تو دنیا نیست که نیست . ای ملت  این رو بدونین که سال قبل مجموعا از 220کشور دنیا ، 18 کشور تورم منفی داشتن و  5 کشور تورم صفر . ای امت این رو بدونین که 192 کشور هم تورم تک‌رقمی داشته‌اند در حد 4 یا 5درصد ! و ای ایرانیان غیور این رو بدونین که فقط سه کشور ابر تورم داشته اند . یکی از اون سه تا ماییم .  

 

گرفتاری اینه که دیگه برای ما تورم 20درصدی و 30درصدی و 40درصدی فرقی نمی کنه . در حالی که یک درصد افزایش تورم در کشورهای دیگه  می‌تونه مخاطرات سیاسی زیادی براشون داشته باشه. تا زمانی که این پذیرش همگانی هست  طبیعتا اراده‌ای هم برای کنترل تورم وجود نخواهد داشت. 

 

ماها رو به این وضع عادت دادند . 

 

نظرات 16 + ارسال نظر
عطیه شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir/

دقیقا اصل مشکل اینجاست که خیلی راحت عادت میکنیم...
پریروز رفته بودم میوه فروشی. سردر میوه فروشی زده بود: تعاونی میوه فروشی! بعد یه خانومی جلوی من تو صف صندوق بود همراه به سه کیسه میوه شامل زردآلو و خیار و گوجه سبز. وزنشون هم هر کدوم یک کیلو. صندوقدار گفت: 33 تومن!
و من با دهانی باز داشتم با خودم حساب میکردم که یعنی اینا کیلویی چند بودند؟!!!!!
صندوقدار متوجه تعجب من شد و گفت: کم کم به این هم عادت میکنیم!
و من با اندوهی فراوان گفتم: به چی عادت میکنیم؟! به زور عادت مون میدن! من به شخصه میوه های گرون رو نمیخرم. کاش یه همت دسته جمعی داشتیم!

اصلا پول که کلا بی ارزش شده رفته .
عادتمون دادند شدید . اصلا واسمون عادی شده و غیر از این باشه عجیبه

مریم انصاری شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:40

«رابرت گرنت واتسن» راجع به «ایرانی ها» در کتاب «تاریخ ایران در دوره قاجاریه» گفته:

مردم ایران، به طور کلّی ««صبورند»»!!! و حکومت بر آنها آسان است.

heti شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 http://khalehhetiking.persianblog.ir/

یعنی میشه ما رو رها کنه چند لحظه ؟اخه زندگیمون شده همش دغدغه خرج ومخارج .

لابد حقمون همینه

سوسن جعفری شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:09

رگبار عزیز. در خصوص این پست نظر خاصی ندارم. اما من باب توضیح اینکه چرا خودم موجب بروز ام‌اس شدم نه اینکه مصیبتی از سمت خدا باشد:
من مدت زمان بسیار طولانی غذاهایی مانند سیب‌زمینی سرخ کرده، گوجه فرنگی و سوسیس و کالباس و فیلان مصرف کردم به عنوان نمونه و از لحاظ اخلاقی بسیار حساس و خودخور و عصبی بودم. یعنی به زمین و زمان گیر می‌دادم و حتی کم مانده بود مثل برخی دوستان جای خدا بنشینم و کار دنیا را بچرخانم. رفتارهای خاصی در زندگی موجب بروز بیماری‌ها می‌شوندد و جالب اینجاست که با ادامه همین رفتارها در خودم موجب شدت گرفتن بیماری‌ام شدم.
اما در مورد بیماران مادرزادی: باز هم لوح محفوظ که در علم ژنتیک خلاصه می‌شود. علمی که دیرپا نیست و به راحتی بروز این بیماری‌ها را توجیه می‌کند و باز هم ربطی به مهربانی یا غضب خدا ندارد. بخواهیم یا نخواهیم اشتباهات پدر و مادرها دامنگیر شما شده است.

برای دوستی که خدا را نکوهش کرده بود که چرا جلوی تجاوز به بچه‌ای را نمی‌گیرد هم این را بخواند که قبلاً در وبلاگم نوشته بودم:
http://havaars.blogfa.com/post-436.aspx

اصلا نمی دونستم باعت ام اس این چیزهاست مرسی از این راهنمایی و آرزوی سلامتی شما رو دارم سوسن جان
این رو قبول دارم که ما گرفتاری های خاص خودمون رودازیم که جامعه به ما ارث داده

بابک شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:37

ما تحملمون زیاده
چون اعتقاد داریم بالاخره یه نفر میاد و همه مشکلات رو واسمون حل بکنه

کسی ما رو به این وضع عادت نداده
فقط یک باور رو به ما قبولاندن


اتفاقا این یه تفکر انحرافی برای تنبل هاست که منظرن یکی دیگه واسشون کار کنه و خودشون انگشتشون رو تکون هم ندن !

نیره شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:13 http://salimi.blogfa.com

مسئله اول اینه که آقایون به دروغگویی عادت دارن/ قبل هم گفته بودم یکی از انواع مغلطه س
مسئله دوم اینکه مردم خسته اند و کاری هم از دست کسی بر نمیاد. جز اینکه هرکی دومینو وار فشار رو به نفر بعدی منتقل کنه

آره ها ! دومینو وار فشار می دیم به بغلیمون

نیره شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:16 http://salimi.blogfa.com

شریعتی توی یکی از کتاباش گفته بود آریایی ها تحملشون زیاده...بعد هم هند رو مثال زده بود که صد سال استعمار رو حمل کرد
برعکس عربها که فوری جنجال درست میکنن.
یادتونه مرغ تو عربستان گرون شد؟ مردم نخریدن ارزون شد. اینجا اوضاع خرابتر از ایناس. مردم همکاری نمیکنن. اگرم بکنن دولت میزنه توی سرشون و برچست ضد ولایت فقیه می چسبونه بهشون!

چرا این جوری اند آریا ای ها ؟‌به خاطر ساختار مغزیمون ؟
نه مورد عربستان رو نشنیدم ولی خب این جا بر عکسه گرون که میشه بیشتر بهش هجوم برده میشه

نیره شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:24 http://salimi.blogfa.com

ای کاش آقایون یه ذره به فکر مردم بودن...نمیخوان قبول کنن سیاست های غلطشون در رابطه با کشورهای دیگه باعث تحریمها و این گرونی هاست!
فقط میگن دشمن!!!
ادم وقتی چوب تو سوراخ زنبور میکنه باید به فکر بعدشم باشه

آقایون که اصلا به فکر مردم نیستند چون من هم نیستم همسایه بغلیم هم نیست . هیچ کس به فکر نیست .
دشمن دشمن گفتن فقط گره کار ما نیست ما هم بیورن رو خراب کردیم هم بلد نیستیم مملکن داری کنیم

تیراژه شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:33 http://tirajehnote.blogfa.com

دیروز با یکی از دوستانم در کافی شاپ داشتیم در مورد قیمت چای و کیک و میلک شیکی که خوردیم حرف میزدیم. در مورد قدرت خرید..که در کنار ناچیز بودن هزینه ی یک کافی شاپ در مقابل مخارج ماهیانه اما پرداخت همان مقدار ناچیز هم سخت شده..من زمانی میتونستم از جمع کردن در آمد ماهیانه ام چیزهایی رو تهیه کنم که الان خریدنشون خیاله
واقعا به قول یکی از دوستان بلاگر( آرش پیرزاده) کار تدریجی ای با ما انجام شده که با آن غورباقه در آن ازمایش مثال زدنی انجام شده
غورباقه را اگر در آب داغ بیاندازیم زود میپره بیرون
اما همین غورباقه اگر در ظرف آب سرد باشه و به تدریج آب رو با شعله ای که زیرش هست گرم کنیم غورباقه تغییر دما رو متوجه نمیشه و واکنشی نشون نمیده و در اثر گرما دچار مرگ تدریجی میشه..حکایت ما است و این تورم.
خدا به داد بیمارانی که در این وانفسا باید دارو تهیه کنند و درمانشان را انجام بدهند برسد...
خدا از بانی این روزگار هم نگذرد..آمین.

مسئله من توی این پست همین بود . این که عادت نکنیم این که فکر نکنیم همه جا همینه . نباید عادت کنیم . باید به مسئولینمون بگیم اون همه کشور چی کار کردن که شما بلد نیستین؟ ما این ها رو باید بپرسیم

ترمه شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:11

همه ی اینهایی که شما فرمودید صحیح. اما شما بگو ملت چه کار کنن؟ اصلا چه کاری ازشون برمی آد؟
خود من با این همه ادعا!!! الان گیج شدم. نمی دونم واقعا چی به صلاحه.

ما باید عادت نکنیم این که فکر نکنیم همه جا همینه . نباید عادت کنیم . باید به مسئولینمون بگیم اون همه کشور چی کار کردن که شما بلد نیستین؟ ما این ها رو باید بپرسیم

مریم راد شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:23 http://mmrad.blogfa.com

همه یا دارن فرار می کنن یا خودشون می شن جزو دسته دزد ها
نمی دونم والا خدا آخرش رو به خیر کنه ...
تلخه رگبار عزیز ... اما هر روز فاصله طبقاتی بیشتر می شه
سخت تر می شه
آدم ها کسر شان می دونن که مثل قبل میوه سر مهمونی هاشون نداشته باشن
همه خودشون رو به خواب می زنن
نمی دونم چی می تونه این اوضاع رو درست کنه
اما می دونم نمی شه چشم به کسی داشت
باید از خودمون شروع کنیم ...

به فراری ها که چیزی ندارم بگم . اما حرف درست جله آخرت است

مریم شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:26 http://osianeman.blogsky.com

منم کاملا بهات موافقم دوستان بالاسری هم رو همین حساب می کنن ... تازه در مورد 38 درصدی قیمت بنزین هم حرف می زنن که نشون دهنده اینه که اصلا هم وضعیتشون رو خطرناک نمی بینن... کلا تو تاریخ ایران نگاه کنی می بینی مردم ایران با همه کنار اومدن با مغولا با عربا با همه چی... هر روز که میگذره من به اینکه اتفاقات 57 هم کاملا برنامه ریزی خارجی داشته بیشتر ایمان میارم چون مردمی که این فشارها رو خاموش تحمل می کنن اون موقع چی باعث شده بود اینکارا رو بکنن؟

یعنی این که واقعا بده که . هر کی بخواد می تونه سوارمون شه؟
والا با این تفسیری که تو از انقلاب ۵۷ کردی نمیشه خیلی مخالفت کرد

گیل دختر شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:46 http://barayedokhtaram.blogfa.com

نکته جالب اینجاست که وقتی به دلیلی قیمتها به طرز وحشتناک و چندین برابر میره بالا وقتی اون مسئله و مشکل میاد سر جای خودش و اصطلاحا برطرف میشه قیمتا دیگه برنمیگرده سر جای قبلیش
ما کلا کشوری هستیم که تو همه زمینه ها ابر هستیم !!!!

آره اینم یه نکته دیگه است . شنیدی می گن خر وارفته معطل چشه؟ قیمتها هم همین جورند دوست دارند برن بالا . فقط منتظر بهانه اند !

قاصدک یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 07:56

موافقم .. الان روزگاری هست که نمی دونی برای کدوم درد باید مرثیه بخونی .. کرخت شده ایم .. به هر طرف بچرخوننمون می چرخیم و دم نمی زنیم ..
بیچاره ما ..

این کرختی بدترینه . بدترین

sanjaghak سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:41 http://www.sanjaghak2011.blogfa.com

سلام دوست درد آشنای من....
اولین بار خدمت میرسم ..ولی احساس می کنم خیلی وقته میشناسمت...فکر کردم دیدم تفکراتمون به هم شبیه و یا مدتهاست دنبال کسی مثل شما می گشتم....
به هر حال حال کردم با این پستت و حرف دل من و هزاران ایرونی رو زدی ....
امیدوارم روزی برسه که دیگه نخوایم عادت کنیم...
سری به من بزن بزرگوار...ممنون میشم.
تا بعد...

کــولــی سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:13 http://kolibazi.persianblog.ir/

چه درد بدی داریم مااااا
عادت!!

متاسفانه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد