کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

بازی وبلاگی ، نقد کافه یا رگبار سپهری از نگاه دیگران (2)


من یه جمع بندی و خلاصه ای از نظرات و پیشنهادات شما آماده کردم که این جوری در عرض 3 دقیقه میشه خیلی خوب فهمید که کافه از دید دیگران چگونه جاییه . شما چی فکر میکنین ؟

 

نکاتی که خواننده ها از وبلاگ دوست نداشتند :


-همراهی بیش از حد با خواننده و کامنت گذار .هر کسی نظر واقعی خودش رو باید واضح و روشن بگه.
-فونت ریز

-انعطاف پذیری زیاد تو مسائل سیاسی
-قالب سیاه  و دلمرده . قالب قبلی شادتر بود

-احساس می کنم قبلا ها شادتر وبا انرژی تر بودین .از اون ادمایی که می خواستن دنیا رو عوض کنن ویا حدااقل دور وبرشون رو

-دیگر ننوشتن پستهای پی در پی و سریالی

-کم ارتباط شدن با وبهای دیگه .

-احساس عدم صمیمیت با این وبلاگ چون مطلبی که می خونم از دل بلند نمی شه بیشتر مطالب تحقیقی و اقتباسیه

- وبلاگ آقای رگبار کمتر با احساس خواننده هاش درگیره .

-محتاط‌تر شده به نظر من محتاط‌تر از قبل. چون قبلم محتاط بودن

 


نکاتی که خواننده ها از وبلاگ دوست داشتند :


-خوشبینی و دیدن نیمه پر لیوان

-دل نگرانی درباره ایران

-تنوع موضوعی.  پوشش گستره ی وسیعی از موضوع ها

دسته بندی جالب آرشیو .
-
آگاهی بخشی. وبلاگ در بیشتر پست ها اطلاعات خوبی به خواننده می ده.
-
نگارش ساده و روان.
-
سعی در ایجاد تنوع. به خصوص با تغییر لحن نویسنده به اقتضای پست.
-
پاسخ گویی به کامنت ها.
-
فعال بودن وبلاگ. .
-نوشته پستهای چالش برانگیزکه تو کامنت ها بحث ادامه پیدا میکنه
-با حوصله و دقت پاسخ دادن به کامنتا  
-اتباط برقرار کردن بدون دعوا با آدمای مختلف و سلیقه های مختلف

-تبعیض نذاشتن بین خواننده قدیمی و وبلاگ دار و تازه کار بی وبلاگ

-مناسب بودن طول مطالب  نه خیلی کوتاهه و نه خیلی بلند.
-داشتن کامنت برگزیده

-نقد منصفانه و موشکافانه به مسائل اجتماعی

-علاقه به طبیعت و گذاشتن پستهای محیط زیستی  

-در کنار بیان ضعف ها، ارائه راهکارهایی هم برای حل مشکل

-داشتن این حس که نویسنده برای خط به خطش وقت گذاشته و حتی گاهی اوقات تحقیق کرده است .این یعنی اینکه نوشته ها سرسری نیست و نویسنده هدفی رو از نوشتنش دنبال کرده.

-داشتن کامنترهای فرهیخته که اغلب صاحب فکر هستند و بحث های جالبی در مورد موضوعات پست ها توی صفحه نظرات دیده می شود

-رها نکردن بی نتیجه پست ها و ارائه جمع بندی های جالب

-حفظ کردن دید آرمان‌گرایانه حفظ کرده. منفعل نیست. نگاه تیزبین و دقت زیادی داره.

-این وب خواننده‌هایی‌ از طیف‌های گوناگون مذهبی‌، سیاسی و ایدئولوژی‌ داره و ایضا رنج‌های مختلف سنی

 -تلاش برای احترام و راضی‌ نگاه داشتن مخاطبان در مقام "مخالف"


راستش رو بگم ؟ این مطالب واقعا به من دید نویی داده . از همه ممنون.


....


کامنت برگزیده

نیره گفته : البته به ما هم دید نویی داد. فکر میکنم اصول وبلاگ نویسی رو دوستان بیان کردند


نظرات 6 + ارسال نظر
نیره پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:39

البته به ما هم دید نویی داد. فکر میکنم اصول وبلاگ نویسی رو دوستان بیان کردند
اون کامنت برگزیده هم عالیه. هرچند مدتیه نمیبینمش!

آره میی تونه راهنمایی خوبی باشه برای همه .
اون رو هم باید تنبلی نکمم و حالا که علاقمندایی داره راش بندازم دوباره

سارا جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 00:17 http://biadonyabesazim.blogfa.com

در مورد قالب، تنها چیزی که به ذهنم میرسه (چون تجربه ندارم)، استفاده از قالب سازهای آنلاینه. اونجا میتونید فقط با چند تا کلیک با سلیقه خودتون قالب بسازید. و از اونجایی که به سریع لود شدن و سبکی قالب خیلی توجه دارید، میتونید هر چی گزینه برای دنگ و فنگهای حاشیه ای قالب وجود داره رو با یک کلیک حذف کنید. کلا شما یک عکس متناسب با نام کافه رگبار، پیدا کنید و بذارید بالای وبلاگ، کافیه. بقیه بخشها نیاز به گل و منگول نداره.

این قالب سازها خیلی ساده و فارسی اند. کار باهاشون راحته. فقط مدام باید عکسهای دلخواهتون رو بهش بدید و کد رو بگیرید و ببیند همون چیزی که میخواهید شد یا نه. خیلی کار باهاش، سلیقه ایه. وگرنه خودم قبول میکردم. البته من عکس و ایده ای براش ندارم (یک نفر که فتوشاپ بلده، باید تصویر تک و منحصر بفرد برای کافه تهیه کنه که وبلاگستان شما رو با اون عکس بشناسه!). حالا اگر دوست داشتید و عکس مناسبی دیدید، بهم بدید. ولی کلا کار راحتیه و تخصص نمیخواد.
من اگر پیشنهاد دادم دوستان انجام بدهند، منظورم حرفه ایش بود.
این یکی از اونهاست که باهاش کار نکردم ولی ساده بود:
http://www.greenskin.ir/statics/7/

چه خوب راهنماییی !
وقتی بذارم ببینم می تونیم دکور کافه رو بیاریم پایین عوض کنیم ؟

گاس پایک جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 22:21 http://landless.blogfa.com

رگبار جون هنوز نشد کامل بخونمت شاید یه ماه دیگه نقدمو ببینی!!!
ولی خداییش قلم جونداری داری همین که می تونی حرفاتو به رته تحریر در بیاری که آدم بی حوصله ای چون من هم بخونتشون یعنی خیلی ایول داری...

ما بیش از این ها هم می تونیم صبر کنیم پایک عزیز . شما لطفتون مزید

شیوا شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:14 http://sheeva.blogfa.com,...

آقای رگبار
جدن همه چی خوبه
نیاز به نقد نیست و نبود
موفق باشی برادر

مرسی خواهر کم پیدا ! حضورت همیشه مستدام باد

ترمه شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:02

من برگشتم. خب حالا این بازی که تموم شد رفت. من هم نبودم که حسابی از خجالتتون دربیام. اما اگر الان در این تصورید که من به عنوان کامنت گذار الان شرمنده میشم و میگم آقای رگبار بیا و من رو نقد کن، کاملا در اشتباهید. ترمه همینه که هست. اصولا روحیه ی انتقاد پذیری ندارم.

یعنی چی که نبودی ؟!! پس این نقد خوب رو کی برای من نوشت ؟
جل الخالق

ترمه شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:19

من تند و سریع یه چیزی نوشتم و رفتم. می خواستم در این بازی حضور ی پرشور و حماسی!!! داشته باشم.

نه خوب بود . من که خوشم اومد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد