کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

شهر و شورا و شهردارش


سال 77 (15سال قبل) اولین دوره انتخاب شوراهای شهر و روستا بود . ما در سال 76 که با رای به خاتمی فصل جدیدی رو جلو رومون می دیدیم برای این انتخابات هم تلاشمون رو کردیم و نتیجه اش این شد که هر 15 عضو شورا جزو یاران خاتمی بودند .  نگاهی به اسمهای معروف اون دوران بندازین مثل عبدالله نوری، سعید حجاریان، محمد عطریانفر، ابراهیم اصغرزاده ، جمیله کدیور، . . . . حس و حال خوبی بود . مخصوصا که سال بعدش هم اصلاح طلبها با رای ما تونستند روی بیشتر صندلی های مجلس بشینن .


اما داستان اولین شورای شهر ،داستانی شد پر از آب چشم . چیزی که به یاد دارم این بودکه عمده جلسات شورا به درگیری و اختلاف نظر برخورد می کرد و اعضا حتی نمی تونستند با توافق هم ،شهردار انتخاب کنند . چندین بار کار یه تهدید استعفا اعضا کشید چندین بار قهر کردن در کار بود و کار به جایی رسید که خود دولت خاتمی پس از مدتی اصلا اولین شورا رو منحل اعلام کرد !


در انتخابات دوم ، مردم که دیده بودند از این شورا آبی گرم نمی شود قهر کردند و کرسی های شورا به اصولگراهایی رسید که احمدی نژاد را که بعد از سال 76 و ناکامی در رای گیری در دو دوره انتخابت مجلس و سورای شهر دیگر پستی نداشت را به سمت شهرداری تهران منصوب کردند ، مسندی که برایش سکوی پرتابی یه سوی ریاست جمهوری شد.


جالب این جا بود که هم در این دوره و  و هم در دوره بعد ،جو شورا آرام بود و چیزی از تنشهای دوره قبل به گوش عموم نرسید. تا رسید به این دوره (دوره چهارم ) که مصادف شد با انتخاب روحانی و خیزش دوباره عامه مردم و پیروزی اصلاح طلبان در شورای شهر و دیروز هم اعلام کردند که مسجد جامعی اصلاح طلب که فردی شریف و فرهنگی ست به شایستگی به عنوان رئیس شورا انتخاب شده است.


                              


اما


از حرف و حدیثها و بحث و جدلهایی که این چند روز درباره انتخاب شهردار دارم می شنوم یه کمی دل نگرانم که نکنه این شورا هم عاقبتش بشه عین اون اولین شورا . من البته فقط از جانب خودم حرف می زنم نه هیچ گروه و دسته ای . ولی می خوام بگم باید حجت دوستان شورایی ما برای تعویض قالیباف برای همه ما مشخص بشه .


آیا ناتوانی های خاصی داشته ؟

آیا خود قالیباف تمایلی به ادامه کارش نداره ؟

آیا فردی با سابقه کاری بهتری سراغ کرده اند؟

آیا شهردار برای شهردار شدن بیش از 8سال ،منع قانونی داره ؟

آیا فکر می کنند که بالاخره باید فکر نویی به مجموعه تزریق شود ؟

آیا خطاهایی داشته که نمی خواهند برای عموم رای دهنده ها بیان کنند  ؟

آیا به خاطر تقابل قالیباف در این انتخابات با رفسنجانی و روحانی ،دیگر نباید بر سر کار باشد؟


البته و صدالبته این دوستان اصلاح طلب که اکنون بر مسند شورای تهران تکیه زده اند حق دارند که بنابه صلاحدید خود تصمیم گیری کنند، اما این حق را هم برای من نوعی در نظر باید بگیرند که این مبنای صلاحدید را بدانم و بفهمم .

 

....

کامنت برگزیده

مهسا گفته : هرچند گفته میشه کارهایی که آقای قالیباف در این چند سال انجام داده یه جور شوآف برای کسب رای ریاست جمهوری بوده ، اما به هر حال نمیشه کتمان کرد که ایشون برخلاف شهردارهای قبل که فقط جیب پر می کردند خیلی کارهای مفید هم انجام داده. به نظر من بد نسبی شناخته شده بهتر از ناشناخته است .کاش فضا اینقدر باز بود که خود قالیباف در ایم مورد توضیح بده

نظرات 8 + ارسال نظر
ترمه چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:23

به نظر من احمدی نژاد هم از قالیباف بهتره.

نیره چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:44

این طور که میگن قراره محسن هاشمی شهردار بشه
فکر کنم کار اینا یک جور انتقام گیریه!
مشکل اصلاح طلبها دقیقا همینه: اختلاف داخلی دارند. درحالی که اصولگراها همیشه پشت هم درمیان و اختلافات رو علنی نمیکنن.
همین مسئله خیلی به اصلاح طلبها ضربه زده.

من تا وقتی مستندات این تغییر و تبدیل برام رو نشه نمی تونم نظری بدم ولی درباره اختلاق اصلاح طلبا و ائتلاف اصول گراها این حوادت 3سال اخیر و تقابل اون اصول گراها با هم نظرت تایید نمیشه .
اما شاید این اصلا اصولگرا و اصلاح طلب نداره . ما کلا کار تیمی بلد نیستیم

مهسا چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:35

هرچند گفته میشه کارهایی که آقای قالیباف در این چند سال انجام داده یه جور شوآف برای کسب رای ریاست جمهوری بوده و جیب های بسیاری در دوره شهرداری ایشون پرشده (منبع خبرم موثق است)، اما به هر حال نمیشه کتمان کرد که ایشون برخلاف شهردارهای قبل که فقط جیب پر می کردند خیلی کارهای مفید هم انجام داده. به نظر من بد نسبی شناخته شده بهتر از ناشناخته است

کاش فضا اینقدر باز بود که خود قالیباف در ایم مورد توضیح بده

خیلی این حرفها زده شد ولی نمیشه نیت خوانی کرد که . شاید هدفش مقام بالاتری بوده ولی نتیجه اعمالش که به من تهرانی نشون میده یه شهردار بالا شهره . این حس رو بعد از کرباسچی دیگه نداشتیم . نه الویری شهردارتهران بود نه مدنی نه احمدی نژاد .

نیره چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:20

توی جنگ صفین یا جمل حضرت علی حدیث جالبی فرمودن
گفتن اگه این اتحادی که اینا در باطلشون دارن شما در حقتون داشتید پیروز شده بودید

aghaye khone چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:39 http://meandgoldoonekhanom.mihanblog.com/

من تهران نیستم که بخوام در این مورد نظری بدم -خوب کار کردن قالیباف یا برعکسش- اما این رو همیشه دیدم که سیاستمدارن ما درگیر افراط و تفریط هستن.
این وسط سوخت شدن قالیباف هم به نفع کسی نیست، چون حتی ممکنه باعث رادیکال شدنش بشه.

واقعا باهات موافقم . قالبیاف نیروی با ارزشیه . باید قدرش رو دونست و درست ازش استفاده کرد

ترمه چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 16:25

اصلا درک نمی کنم چه چیز این نظامی مغرور و خودنما و تهی مغز و متعصب برای شما جذابه.
آقای رگبار تهران پول داره. اگر شهردار قدرت و رسانه در اختیار داشته باشه خیلی راحت می تونه از خودش یه چهره ی زیبا نشون بده.
قالیباف می خواست از همون طنابی استفاده کنه که احمدی نژاد هشت سال قبل مردم رو با اون به ته چاه برده بود.
نمی گم مردم بیدار شدن و خودشون رو از چنگ این خلاص کردن که این همه ی واقعیت نیست. اما دیگه حنای اینا برای ما رنگی نداره.

ترمه از شما بعیده این جوری توهین آمیز صحبت کردن همه صفات یه طرف ،شما از کجا فهمیدی ایشون تهی مغزه ؟
قالیباف با من هیچ نسبتی نداره . بنده در مواردی از دست مجموعه های شهرداری ضربه هم خوردم و آزار دیدم و ضرر مادی دادم ولی پا نمی توپنم روی حق بذارم
اونم آدمی که تو این 8سال واقعا برای شهر کار کرد و من یکی به نوبه خودم فعالیتهاش رو به چشم دارم می بینیم . من منکر نیستم که این نظر وجود داشت که دوست داشت مقامی بالاتر در حد ریاست جمهوری داشته باشه و شاید بخشی از این تحرکات مال همون بوده . ولی بالاخره اگه هم نیتی داشته با راه خوبی اون نیت رو می خواسته عملی کنه.
کی گفته با فقط پول میشه آدم از خودش چهره زیبا ترسیم کنه . بیا این همه پول تو این مملکت ریخته کجاش زیبا شده ؟ مگه رسانه دست دولت احجمدی نژاد نبود . آیا زیبا شده بودن ؟نه دوست محترم ، قالیباف هر ایرادی هم داشت که من به اونها درست واقف نیستم ( و اتفاق دوست دارم کسی مستدل برام اونا رو بیان کنه ) این بود که مدیر لایقی بود و از این قسم آدمها توی این سالها کم داشتیم .
این صفت این نظامی مغرور است که برای من جذابه ترمه گرامی

نیره چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:45

منظور من دوران خاتمی بود نه این سه سال اخیر.

ترمه سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:58

توجه : این کامنت شامل 9 بند است.
1. در مورد مفهوم توهین با هم اختلاف نظر داریم. خودش یه بحث کامله.
2. قالیباف از نظر من تهی مغزه. نمی دونم مناظره ی آخر رو دیدید یا نه. اونجایی که بحث 18 تیر اومد وسط و آقای شهردار ، رئیس جمهور فعلی رو متهم کرد که با تجمع دانشجویان مخالفت کرده. واقعا چی فکر کرده بود؟ فکر کرده بود روحانی وایمیسته نگاش می کنه و میگه تو راست میگی؟ خب معلومه که اون هم "گازانبری" رو رو میکنه! یا همون دو تا فیلمی که توی دانشگاه و پایگاه بسیج سخنرانی کرده بود. واقعا این آدم ما رو چی فرض کرده؟ فکر کرده با کیا طرفه؟
3. یه چیزی هم می خواستم در مورد تحجر این بابا بگم. توی یکی از مصاحبه هاش در مورد حضور و نقش زنان صحبت می کرد. اومده میگه ما پلیس زن تربیت کردیم. چون خیلی زشته که یه زن به قتل برسه بعد یه عده پلیس مرد برن صحنه ی قتل رو ببینن. این موضوع حتی از کشته شدن اون زن هم دردناک تره!!!
4. در مورد کار کردن و لیاقت و ... نوشته بودید. باید بگم اینکه ایشون واقعا برای شهر کار کرد نظر شخص شماست. نظر من اینه که ایشون از تمام امکانات شهر برای تبلیغ شخص خودش استفاده کرد. اسم این کار هم به نظر من دزدیه.
5. حالا می رسیم به مثال نقض شما یعنی جناب مستطاب احمدی نژاد. ایشون تا دو سال آخر دولت دهم هم قدرت داشت و هم رسانه. از هر دو هم برای تبلیغات استفاده کرد. قبول کنید برای قشری که طرفدارش بودند، این تبلیغات موثر بود. دیدیم که تا قدرت و رسانه ازش گرفته شد، به چه روزی افتاد.
6. آقای رگبار عزیز. یکی از مصیبت هایی که به سر این مملکت اومد حضور نظامیان در عرصه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بود. حتی یکی از شعارهای رئیس جمهور که البته بیشتر در لفافه مطرح شد، برگرداندن نظامیان به جایگاه اصلی خودشون بود.
7. حتی حضور یک فرد غیر نظامی بیش از مدت مقرر در یک پست زمینه ی باندبازی و دیکتاتوری رو فراهم میکنه و راه رو برای پیشرفت و حرکت رو به جلو میبنده.
8. شهرداری پستی نیست که هر کسی از عهده اش برنیاد. مطمئنا در یک مملکت 75 میلیون نفری کسی پیدا میشد که این پست رو بشه بهش سپرد و یه مدت آقای قالیباف از خدمت مخ. لسانه به ملت معاف بشن.
9. قالیباف شهردار شد. به شما تبریک می گم. شما هم می تونید به من تسلیت بگید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد