کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

بریکینگ بد


من موندم این سریال سازای امریکایی آخه چرا این قده کارشون در حد بوندس لیگاست ؟ اصن بوندس لیگا چیه بگو لالیگا . اونم نه جام جهانی . نمی دونم اینا چه چوب جادویی ای دارن لامصبا که به این صفحه تی وی می زنن و تبدیل میشه به چیز ماورایی که من و شما تو خواب ببینیم که آق ضرغام بتونه تو تلویزیونش براتون پخش کنه .


این همه شورو اشتیاق من واسه اینه که اخیرا سریال Breaking Bad  (شاید ترجمه فارسی اش رو بشه قانون شکنی و از جاده خارج شده اسم گذاشت ) رو که توی مراسم امی امسال بهترین سریال درام معرفی شده بود رو دیدم و باید بهتون بگم که والا من توی این چندساله سابقه سریال بینی ام ، فیلمی به این قوت و قدرت ندیدم که ندیدم . این قده شخصیت پردازیش ، این قده کنش واکنش هاش ، این قده فراز و فرودهاش ، این قده نمایش بی پروای صحنه هاش عالیند ، بزرگند .


بریکینگ بد ، سریال شخصیتهاست . با دیدن این قسم سریالها واقعا می فهمم که اولین رکن یه فیلم یا سریال داستان خوب و فیلمنامه اسنخون داره . شما توی این 5فصل این قده به شخصیتها نزدیک می شین که واقعا بی اغراق بگم خودتون رو یکی از اونا قلمداد خواهین کرد . واقعا یه جاهایی این شخصیتها نفس رو تو سینه آدم حبس می کنن.



یه خلاصه ای از این سریال بگم؟   قصه‌ی “قانون‌شکنی”, قصه‌ی شخصیتیه به نام “والتر وایت”. فردی که معلم شیمی دبیرستانه  اما از اونجایی که حقوق معلمی چرخ زندگی‌اش را نمی‌چرخونه و همچنین از آنجایی که یک بچه در راه هم دارد, مجبور است که بعد از دبیرستان, در کارواش هم ماشین‌ها را شستشو کند. موضوع زمانی برای والت اسف‌ناک می‌شود که ما متوجه می‌شویم که او در این آشفته‌بازار به سرطان ریه هم دچار شده است.  قصه‌ی زندگی والت از جایی تغییر می‌کند که او تصمیم می‌گیرد با کمک یک خرده‌دلال مواد مخدر از دانش فوق‌العاده‌ی خود در زمینه‌ی شیمی برای ساخت مواد مخدر استفاده کند. والت پولی را که برای روز مبادایش جمع کرده بود را صرف خرید یک اتومبیل کاروان می‌کند. و با جسی برای ساخت موادمخدر به دل بیابان‌های “نیو مکزیکو” می‌زنند.والت که حسابی کارش را بلد است بهترین موادمخدر دنیا را تهیه می‌کند. از همین جاست که مشکلات زندگی کاری می‌کنند تا والتر وایت قانون‌مند, قدم به قدم در راه خطر و بی‌قانونی بگذارد. راهی که به هیچ‌وجه هموار نیست و تمام این‌ها به مرور درگیری‌های فراوانی را جلوی راه او می‌گذارد... (خلاصه برگرفته از این جا)


اگه امروز از من بپرسین تو سریالهای آمریکایی که تو این چند وقت دیدی کدومشون از همه جوندارتر بود می گم همین بریکینگ بد ، والا .

 

 ....


کامنت برگزیده


بابک اسحاقی گفته :فوق العاده است . واقعا بهترین سریالیه که به عمرم دیدم و این خوب بودن تا آخرش ادامه داره و داستان رو با همون قدرت هم به پایان می رسونه . صد در صد باهات موافقم . کارشون عالیه این خارجیا!



نظرات 9 + ارسال نظر
تکتم (دکتر آشپز) سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:19 http://drashpaz2.persianblog.ir/

سلام
بازی وبلاگی دارم . بدو بیا

ترمه سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:39

ببخشید من یه سوال دارم. شما که بدتر از من از کله ی صبح تا بوق سگ سرکاری. کی وقت می کنی سریال ببینی؟

خب چون من تنها چیزی که از تی وی می بینم اینهاست و وقتم با بقیه برنامه ها پر نمیشه معمولا هفته ای 3 شب با عیال فیلم یا سریال می بینیم

بولوت سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:02 http://maryamak.blogfa.com/

من که ندیدم ولی وقتی شما میگید خوبه حتمن خوبه دیگه!

ّبابک اسحاقی سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:08

فوق العاده است
واقعا بهترین سریالیه که به عمرم دیدم و این خوب بودن تا آخرش ادامه داره و داستان رو با همون قدرت هم به پایان می رسونه
صد در صد باهات موافقم
کارشون عالیه این خارجیا

حالا جالبه بابک که من اوائلش فضاش رو دوست نداشتم ولی کمی که گذشت داستان و شخصیتها منو چنان جذبم کردن که نکو و نپرس

سودابه چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:03

بالاخره فونت فارسی درست شد و من راحت میتونم کامنت بذارم. رگبار جان نگو من 5 سال هست که مقاومت کردم این سریال و شروع نکنم چون میدونم از کار و زندگی می افتم! امممممممما دیگه انگار نمیشه! homeland هم این سیرنش تموم شد و وقت breaking bad هست

درود بر سودابه و درود بر فونت فارسی و بالاخره درود بر برکینگ بد !

تکتم (دکتر آشپز) چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:54 http://drashpaz2.persianblog.ir/

چرا از من رنجیدید؟ خوندید قضیه چیه و رنجیدید؟

چرا برنجم ؟ نه تعجب این بود که من چند بار هم مراجعه به وبلاگت کردم ولی بازی ای در کار نبود

مهدی پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:08 http://mehman92.blogfa.com/

سلام
من که این سریال رو ندیدم ولی با تعاریف شما بسیار مشتاق شدم تا این سریال و تهیه کنم و ببینم.

مطمئن باش که پشیمون نمیشی

آزاده پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 17:26

سلام آقای رگبار عزیز
ممنون بابت معرفی فیلم و سریالها.
ممکنه بفرمایید شما این فیلم و سریالها رو از کجا تهیه می کنید . خودتون دانلو د میکنید یا اینتر نتی میخرید
ممنون میشم راهنماییم کنید.

خدمت آزاده خانم عرض کنم که من سابقا این ها رو می خریدم ولی چند وقتیه که دانلود می کنم . اکثر ویدیو کلوپها هم دارند و به قیمت مناسب می تونین تهیه کنین

پنجره چوبی جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 21:49 http://amir365.blogfa.com

آخرای سیزن دو هستم
شنیدم از اینجا به بعد خیلی جذاب تر هم می شود

مهمترین رکن سریالهای آمریکایی این است که اصلا قرار نیست "آموزنده" باشند یا پیام اخلاقی بدهند یا آینه عبرت باشند. اینجاست که مخاطب احساس می کند کسی برایش آش نپخته

آره درسته امیر . این جذابیت لحظه به لحظه قراره بیشتر باشه . خوش باشی با 3 سیزن بعدی !
دقیقا همین نکته رو من هم متوجه شدم . توی این سریال کلی چیزهایی که نشون دادنشون برای ماها عجبیه نشون داده میشه و بهت بگم که بخشی از محبوبت هم اینه که پرده پوشی ای در کار نیست و همه چیز رئال رئاله

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد