کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

جولان پورشه ها و امثالهم


تو پست قبل که راجع به شوماخر بازی اون پیرمرد راننده گفتم من رو یاد موضوعی انداخت که بی مناسبت نیست برای شما تعریفش کنم .


پدر من برخلاف اون راننده مذکور آدمیه به غایت محتاط در رانندگی . آدمی که من ندیدم که مثلا تو اتوبان که سرعت مجاز 120تاست ،بالای 80تا سرعت بره . یا توی خیابونای اصلی بیتشر از 50 تا نمیره .چندماه قبل که برفی باریده بود و بلافاصله خیابونا یخ زده بود ، توی یه سرازیری پرایدش لیز می خوره و می زنه به پشت یه ماشین گرون قیمت چندصدمیلیونی مدل بالا و اون ماشین چندصدمیلونیه هم لیز می خوره و می زنه به ماشین جلوییش .

تعداد خسارت های وارد شده واقعا کم بوده یعنی از اون ماشین چندصدمیلیونیه که کمی سپرعقبش قر شده بود و دوتا چراغای جلوش شکسته بود و ماشین بعدیه هم که چراغای عقبش و کمی سپرعقبش . حالا شما فکر کنین که خسارت ریالیش چقدر شده؟!


30میلیون تومن ناقابل !!


که بیمه هم کلا 5میلیون بیشتر نمی ده . بعد که من تحقیق کردم دیدم حداکثر خسارتی که بیمه ها به شرط پرداخت حق بیمه خیلی بالاتر پوشش می دن 10میلیون بیشتر نیست و بقیه مبلغ رو راننده بیچاره باید از جیبش پرداخت کنه . یعنی الان پدر من باید 25میلیون تومن به این راننده ها پول بده .


امروزه روز توی خیابونای همین تهران ماشینایی تردد می کنن که بالای یه میلیارد تومن قیمت دارن ، ماشینایی داریم که بالای پونصدمیلیونن و کم هم نیستن و شرکتای بیمه هیچگونه فکری برای این خسارات ناخواسته ای که گریبان بقیه مردم رو می گیره نکرده . واقعا چه باید کرد ؟



نظرات 11 + ارسال نظر
نیلوفر دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:23 http://http://delneveshtehayenilo.blogfa.com/

جدی جدی در کافه باز شدههههه . آقا بسلامتی . احتمالا" ایران نبودینااااا . من خیلی تحقیق برای انواع بیمه ها خصوصا عمرو ... کردم. اما واقعا" برای ماشین تو این قیمتا می لنگه . از اونجایی که فلسفه بیمه همونیه که یه عده زیاد پول بدن و یه عده کم استفاده کنن واسه ماشین های گرون قیمت برعکس می شه اینه که هیچ بیمه ای زیر بار نمی ره. بنده خدا پدرتون . ایشالا که درست می شه . نمی شه یه توافقی با راننده های اون ماشینا کرد؟

نه والا توافق خاصی نمیشه کرد قانون مسخره فعلی ایشون رو ملزم م یکنه که خسارت اونا رو بده و بعد از دادگاه حکم به توقیف اموال خواهد داد

ترمه دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:58

این یعنی هزینه ی فخرفروشی این عده رو هم ما بیچاره ها باید پرداخت کنیم. چی می خواستیم چی شد!

البته من نمی گم اونا سوار این جور ماشنیا نشن . بشن ولی دولت باید فکری برای این وضع بکنه

عطیه سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:18 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir/

هی وای من! 25 میلیون! خودش پول یکی و نصفی پرایده!

دقیقا . تازه اونم پراید صفر

شیرین سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:53

حقیقتا از وضعیت بیمه در ایران و جاهای دیگر بی خبرم، مخصوصا بیمه ماشین هم که باشد چون گواهینامه ام را حتی یادم نیست کجا گم و گور کرده ام!
راست است که ماشین نداشتن یک مشکل است و داشتنش هزار و یک مشکل

خب بله البته داشتن ماشین گرفتاری هایی دارد ولی این دولت است که باید تدابیری اندیشه کند که سوپرثروتمندان نتوانند این جوری به مردم عادی ضربه بزنند

amine سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:09 http://www.donyayeman1.blogsky.com

چقدر بد.. اخه یعنی چی؟؟؟ این چه وضعشه؟؟؟؟؟ الان تکلیف پدر شما و امثال ایشون چیه؟؟

واقعا این سوالیه که من هم دارم . مردم عادی باید چه کنن؟

نیره چهارشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:28

ای بابا. بعد این همه سال احتیاط بنده خدا چه بلایی سرش اومده.

واقعا ! من مورد ایشون رو که می بینیم واقعا از رانندگی تو خیابونا می ترسم

پنجره چوبی پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:58 http://amir365.blogfa.com

اتفاقا من هم چند ماه پیش بطور غیر مستقیم درگیر یکی از این تصادفهای فراتر از بیمه شدم
یک دوستی دارم که نماینده بیمه پارسیان است، می گفت نوعی بیمه شخص ثالث بنام بیمه کامل هم هست که ایشون برای خودش از همینا استفاده کرده من سقف مبلغ رو ازش نپرسیدم اون روز اما میگفت با این بیمه دیگه هیچ نگرانی وجود ندارد!

والا من پرس جو کردم همچین چیزی نبود میشه از دوستت بپرسی ببینه چی هست این نوع بیمه ؟

سهیل شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:26 http://www.parchenan.blogfa.com

ورود مجدد ،پر هزینه، ورزشی و سرعتی شما( با توجه به دوپست اخیرتان) به عالم وب را تبریک ارز می نماییم

منیرو شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:10 http://khalehhetiking.persianblog.ir/

بنویسین اقای رگبار .در کافه رو باز بزارین

چشم

منیرو شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:12 http://khalehhetiking.persianblog.ir/

دیشب نزدیک بود با پرایدمون بزنیم به یه کمری !همسر خیلی هول کرده بود وهی خدا رو شکر می کرد .تقصیر خود کمری هم بود .ولی باز ما بیشتر ترسیده بودیم که اگر خسارتی وارد می شد چه می کردیم

خدا بهتون رجم کرد . البته که اگه اون مقصر بود خیالی نبود

سایه شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:17

صبح شنبه شما بخیر و خوشی
واقعا برای پدرتون متاسف شدم. یک حادثه کوچک که طبیعتا نباید این قدر مهم باشه چه پیامد مالی نسبتا بزرگی داشت.
این مسایل در جوامعی رخ میده که اختلاف طبقاتی زیاد باشه. جوامع مرفه معمولا اکثریت در سطح متوسط هستند

شنبه شما هم بخیر . والا منم نمی دونم تو جوامعی که مثل ما فاصله طبقاتی وجود نداره چیکار می کنن ولی ما که تو این فقره موندیم مستاصل

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد