کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

از اون پلشتی تا این قشنگی !

به این فکر افتاده بودم که راستی از زشت بودن این حرکت و این که یه موقعی هیچ کس حاضر نبود بهش از این ها (اون موقع اسمش بود بیلاخ) نشون بدن تا این که الان همه دنبال این هستند که تا می تونن از این ها (که الان اسمشون رو گذاشتن لایک) بهشون نشون بدن چند وقت گذشته؟!!


نظرات 10 + ارسال نظر
سایه سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:44

سلام و صبح سه شنبه تون بخیر
ذات بشر و اجتماع اینه. در طول تاریخ خیلی مفاهیم و یا رفتارهای بشری بوده که اول ناپسند بوده و حالا پسندیده شده. این هم یکیش

بله موافقم

نیره سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 13:08

دلیلش خیلی ساده س
این حرکت در فرهنگ غربی هیچ وقت زشت نبوده خیلی هم خوب بوده
فیس بوک رو هم اونا ساختن و این تغییر فرهنگی رو اینجا ایجاد کردن.

تهاجم فرهنگی ؟!!

شیرین سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 13:46

رگبار جان فکر کنم انگشت شصت در ایران و بعضی کشورهای دیگر شرق معنای بدی داشته باشد. مفهوم مشابه انرا همیشه انگشت وسط در بقیه دنیا ایفا کرده است!
اعتراف می کنم خیلی از بابت این تغییر معنا خوشحالم چون من در صحبت زیاد از دستها، اشارات و همینطور انگشت شصت استفاده می کنم

برام جالبه بدونم منشا این در ایران و اون در اونجا چیه . تو اطلاعی داری>؟

من سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 13:52

فکر نمی کنم اصلا کسی دیگه معنی قبلیش رو اصلا یادش بیاد

مهسا سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 13:58

همین که نیره گفت

بولوت سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 16:26 http://maryamak.blogfa.com/

تهاجم فرهنگیه دیگه برادر من. حتی به بیلاخمون رحم نمیکنن. بیلاخمونم ازمون گرفتن تبدیل به لایک کردن!

بولوت سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 16:30 http://maryamak.blogfa.com/

الان که فکر میکنم میبینم این تهاجم فرهنگیه حتی به .... هم نفوذ کرده. چند وقت پیش وسط دعوا تو ... یه ... به جای این که شصتش رو به عنوان بیلاخ نشون همکارش بده انگشت وسطش رو به عنوان بیلاخ نشون یه ... دیگه داده بود!
این دفعه دیگه یه جوری نوشتم نیان ببندن اینجا رو!

همین رو بگو . غرب زده شدیم رفت خواهر

سهیل چهارشنبه 11 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:23 http://www.parchenan.blogfa.com

برای من در سر کار کاربرد دوگانه داره
یک چیز در مایه های ایهام در شعر و ادب فارسی و این کاربدش رو دل پذیر تر می کنه
ولی در گفتارهای فرهنگی و ادبی و کلامی دوستان ما
هر دو معنای آن
استکلام می شود!!!

ترمه چهارشنبه 11 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 13:48

شاید باورتون نشه اما من فقط معنی لایک رو ازش می فهمم. نخندید لطفا.

شیرین چهارشنبه 11 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 14:47

در مورد انگشت میانی، روایت ها متفاوته. بعضی ها میگن به یونان باستان برمیگرده و نام این انگشت که معنایش ادم منحرف بوده و بعضی آنرا به یک جنگ میان فرانسه و انگلستان ربط می دهند. جایی که انگلستان در حال پیروز شدن بوده و با علامت انگشت وسط و اشاره به هم علامت برای لحظه پرتاب کمان به سمت فرنسوی ها را می دادند.
در مورد انگشت شصت رو به بالا یا رو به پایین روایتی هست که به نبردهای گلادیاتورها بر میگرده در زمان جولیو چزاره (امپراطوری رم). و برای نشان دادن اینکه گلادیاتور شکست خورده زنده است یا مرده.
اما در مورد معنای توهین امیزش چیزی نمی دونم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد