کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

گفتگو درباره بحران آب


 چهارشنبه ، 19آبان ماه ، نشست بحران آب در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های برتر با شرکت نمایندگانی از وزارت نیرو ، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد برگزار شد .

در ابتدا هدایت فهمی معاون مدیـر کل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبـفای وزارت نیروعلام کردند و وزارت نیرو را وادار کردند که به چاهها مجوز دهند، همچنین مجلس حق آبه را ملغی اعلام کرد و این به معنای رایگان شدن آبهای زیرزمینی شد. در این زمینه مجلس و قوه قضاییه مقصر هستند.
سپس علی بیتاژیان از اعضای سازمان مردم نهاد پایشگران محیط زیست پاما گفت که به نظر من این بحثی فرعی است که سد مفید است یا نیست . طبیعتا جایی سد مفید است و جایی نباید ساخته می شده . باید ریشه ای تر به این موضوع نگاه کنیم و ببینیم که اصلا چرا این تعداد سد اضافه ساخته شده است . وی افزود : وقتی می بینیم که 92% آب شیرین مملکت در بخش کشاورزی استفاده می شود و مقدار بالایی از این آب تلف می شود و بهره وری کشاورزی ما جزء پایین ترین بهره وری های دنیاست ، نباید به این فکر کنیم که چرا باید این آب صرف تولید محصولات کشاورزی آن هم به هر قیمتی شود ؟
آنگاه ناصرمهردادی رئیس استان تهران سازمان محیط زیست پروسه انتقال آب برای مصارف گوناگون اعم از شرب و کشاورزی را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد و به دغدغه های وزارت نیرو و سازمان های مردم نهاددر تخریب محیط زیست توسط طرحهای انتقال آب و سد سازی ها اشاره کرد و تعامل بیشتر دستگاه های ذیربط را خواستار شد .
در پایان هم محسن ناصری مدیر دفتر تغییرات آب و هوای سازمان محیط زیست به سهم تغییر اقلیم و کاهش بارش ها در ایران اشاره کرد و از مطالعاتی که سازمان محیط زیست و وزارت نیرو در دبی رودخانه های ایران انجام داده اند گفت و اظهار داشت که حدود 30 الی 35 درصد از حجم آب رودخانه های کشور به خاطر بارش کمتر کاسته شده است .                                                                                                                                                                                     

نظرات 4 + ارسال نظر
دانستنی ها یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 11:43 http://www.danestanihayerooz.ir

سلام
وبلاگ خوبی دارید
مطالبتون جالب بود
موفق باشید
http://www.danestanihayerooz.ir

مجید یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 11:47 http://www.20decor.com

ایشالله مشکل بی آبی زودتر حل شه

نیره دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 14:18

راستش خیلی امیدوار نیستم به بهبود وضعیت. با این مدیریت داغون تو همه عرصه ها...

سهیل سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 21:11

سلام
چه خوب که یه دوست فعال در ان جی او محیط زیستی دارم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد